I'm back baby!

Ni anar inte hur mycket jag har saknat min blogg den här veckan!

Med det inte sagt att Holland inte är världens underbaraste land och att jag lätt skulle vilja bo där om det inte vore för maten och språket. Jag är kär! Måste tillbaka dit fler gånger, annars kommer jag med all säkerhet inte att kunna dö lycklig.

I korta drag kan jag ebrättat vad som hänt sen jag skrev sist... Inte det att ni måste leka intresserade (särskilt inte som bilderna kommer senare), men jag vill skriva. Så ha, tji fick ni!

I fredags åkte jag och de andra två PowerPuffPinglorna ner till stockholm där vi tillbringade en helkväll i en bubbelpool med massa alkohol och snacks. Note to self: nästa gång jag tänkte dra i mig tre 4.5or på under en timme så ska jag ha ätit mer än två burkar pizzasallad under dagen.
Lördagen tillbringades på Gröna Lund där vi sprang runt i 8 timmar och åkte bergochdalbanor och proppade i oss mat och litervis med vatten.
söndagen gick vi skiljda vägar när Erika vinkade av oss vid flygbussarna på T-centralen. Vi tog oss iväg till Arlanda, stod i en lååång incheckningskö och fick reda på att planet var 2 timmar sent. Men det innebar bara att vi kunde stå och prata med en trevlig filur från småland som jobbade i taxfreen i ungefär en timme.
Många kramar utbyttes när vi väl landat i Amsterdam och hittat vår lilla Dutch Girl.

På måndagen så drogs vi med ut på en stor sjö för att segla med Marit, Ilona, Wendy och en kille vars namn låter som Göront(?). Jag brände sönder mina lår och tydligen krävde mina axlar en sympatismörjning av After Sun när det var dags att lägga sig. Så går det när man är van vid att aldrig kunna ändra färg ens under sommaren no matter what...
Tisdag tillägnades födelsedagsfirande med massa god sprit och trevligt folk som följdes av en slappardag på stranden under onsdagen.
På torsdag fyllde hon faktiskt år på riktigt så då var det tårtkalas och sen bjöd hennes föräldrar oss på resturand, Ribhouse Texas, Trots allas förväntningar lyckades jag gnaga i mig 600g revbenspjäll och sen äta upp majoriteten av glassfatet som kom till vårt bord som "födelsedagsefterrätt". Fy fan vad gott det var men det är fortfarande ett mysterium varför jag gick, istället för rullades, ut när vi skulle hem.
Fredag tog vi vårt pick och pack och lastade in oss på ett av alla tågen som går till Amsterdam där vi blev rundguidade av hennes pojkvän. Ungefär 8 timmar var vi ute och gick i staden och det är ju itne klokt hur vacker den är! Eller hur många souvernirbutiker de har! Red Light District är mycket mindre än vad alla försöker få er att tro - don't be fooled!
På kvällen så invegs Pridefestivalen vilket var likamed obligatiorisk utgång som slutade på klubben Smokey, coffeeshop by day, clubhouse at night.
På lördagen gick vi en snabbis inne i staden igen och skymtade lite av paraden (som ägde rum i båtar på vattnet(???)) och strosade i fler butiker före vi kände att vi var nöjda och glada och kunde åka hem till Harderwijk och vila upp oss före ytterligare en kväll på De Mac....

I think that's about it...
I övrigt så har Hollandsresan tillägnats skrämmande mängder iste, en hel del hånskratt åt mina och Emelies tappra försök att harkla i rätt tonläge och så har vi kollat igenom hela första säsongen av Will & Grace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0