Please Die

Ja, visst förstår jag att folk vill ha läsare och därför går in på random bloggar och kommenterar för att "visa upp sig". Alla som faktiskt bryr sig om mängden läsare har säkert gjort det någon gång. Men om ni ska gå in och göra reklam för era bloggar är det väl bättre att göra et på "stora" bloggar som faktiskt har flera fasta besökare varje dag. Varför i hela friden göra reklam för sin blogg bland mina kommentarer när jag har ~7 läsare om dagen? Och det är fan ett under att jag ens har en så "hög" siffra med tanke på att jag skriver om helt ovidkommande saker.

Det värsta är nästan ändå inte när de gör reklam för sin blogg, eller ens när de mutar med tävlingar (varför skulle jag överhuvudtaget vara intresserad av en gucciväska???), utan när det är helt uppenbart att de inte har läst inlägget de kommenterat utan bara tryckt ctrl+c / ctrl+v  i x antal kommentatorsfält. Det klassiska exemplet:
Inlägg: Jag mår så dåligt, jag skulle verkligen behöva en vän just nu. Kan jag inte få dö? blablabla...
Kommentar: Hej hur mår du? Hoppas du haft en bra dag. Kram!

Man kanske skulle orka be någon fixa en header som består av en "Ej reklam, tack!"-Skylt? Någon vänligt sinnad människa där ute (bland ni 7 som läser här) som orkar hjälpa mig?


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, du har rätt!!! det där har poppat upp rätt nyligen, det irriterar mig skitmycket!!!! så jävla okänsligt!!!

2008-08-16 @ 19:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0