Biodags!

-Men dra mig i stjärtfjädrarna Mamma Mu! Kossor kan ju inte klättra i träd!
-Nej det vet jag väl, men det är ju därför jag vill lära mig!

Jag och Erika var på bio idag och tittade på Mamma Mu och Kråkan.
Så sjukt underbar upplevelse för mig som verkligen dyrkade denna varelse i min barndom! I ärlighetens namn så tror jag nästan att jag fnittrade mer än barnen när Mamma Mu och Kråkan argumenterade om vad som passar sig för kossor att kunna eller inte kunna.
Jag satt och gungade med i visorna som jag kände igen någonstans långt bak i minnet och jag var precis lika tårögd som Mamma Mu när Kråkan bestämde sig för att han skulle sluta hälsa på.
Barnslig. Jag? Nej, vad får er att tro det? Nu ska jag ut och fiska med en rak istället för en krok, där jag har fäst kanelbullar före jag, återigen, ska lära mig att cykla och klättra i träd. Dykningen får nog vänta tills vattnet spricker upp igen...

Vi har fått en konstig ko
med konstiga små horn
När hon tror att ingen glor
viftar hon med sina horn

Vi har fått en konstig ko
med konstiga små horn
När hon tror att ingen glor
svarar hon i telefon
- Mamma Mu, är det du?
- Muuuu!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, härligt att du gilla filmen ;)

Själv har jag aldrig varit så stort fan av Mamma mu faktiskt, aldrig sett någonting med henne, och knappt läst nå Mamma Mu-böcker XP

2008-12-06 @ 18:46:06
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Linnea

HEj!

Vi ska åka till Järvsö :D

2008-12-07 @ 10:26:45
URL: http://lilleplutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0