These things are sent to try us

Jag har just skrivit ett svenskaprov om Agugust Strindberg. Det gick inte världsbra men ett VG- känns väl inte helt omöjligt.
Efter att jag lämnat in det fick jag se hur det gått på mitt förra prov. G-. G MINUS! Jag har ALDRIG fått ett så dåligt provresultat i varken svenska eller engelska. Det var sånt jag kunde få på tyskan när jag inte varit där på tre veckor och då jobbat snabbt. Det är sånt jag kommer vara lycklig för på kinesiskan. I matte var ett G utan något I framför ett underbart mirakel att leva på i flera veckor. Men i svenska? Jag dör! Jag skäms ögonen ur mig! Hur kunde det här gå till??? Jag känner verkligen att min stolthet har blivit djupt sårad i grunden. Är jag elak om jag väljer att skylla på att jag har en inkompetent lärare som hellre pratar om sig själv än dte vi sak kunna? Ja, kanske lite. Men mer korkad än elak. Jag hade ju boken, det hade bara varit att ta med hem och läsa. Gjorde jag det? Nej men varför skulle jag göra det? Så svårt kunde det ju ändå inte vara? All info finns säkert på wikipedia. Ja, det hade den säkert gjort om jag hade varit tillräckligt alert i huvudet för att kunna få in allt som stod där. Men nu satte jag mig framför wikipedia när det var 40 minuter kvar till provet. Usch vad korkad jag är! Och jag var nästan lika korkad inför det här provet! Jag dör om jag får två så här patetiska resultat i skolans simplaste ämne! VG ska vara gratis i svenskakurserna och MVG ska innebära att man faktiskt har läst på i 20 minuter inför proven och klarat deadlines på arbeten. Man ska inte kunna få ett G, och särskilt inte ett med ett MINUS bakom!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Förstår faktiskt hur du känner! Hur i helvete kan man lyckas få ett G-?

2008-02-20 @ 18:24:43
URL: http://softish.blogg.se
Postat av: Emelie

Fy fan alltså, jag förstår dej helt Elisabeth. Jag menar, du har alltid varit jättebra på svenska jue! Men vår lärare är ju inkompetent, kärring.. Alltså, hur fan annars kan man få ett jävla G-, MINUS, i svenska??!!

2008-02-21 @ 20:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0