Allt Som Jag Kan Önska

Häntextra

Det töar. Och nu menar jag inte lite solvärme som orsakar istappar på hustaken. Jag snackar om rejält slask. När vi skulle gå hem från Kupan så var det säkert 4 cm slask över hela backen. Det fanns inte en chans i världen att ta sig hem med torra fötter. Möjligtvis om man blev buren tills man var innanför dörren, fat chance att något sånt skulle hända liksom.

Så jag kommer hem och byter strumpor före jag sätter mig bekvämt i soffan och slår igång Prinsen av Egypten som jag fått låna från Emelie. Anledningen till att jag bad om att få låna den är att det i den filmen finns en låt som sitter fast i mitt huvud ? Allt Som Jag Kan Önska. Precis när jag hör de första tonerna i sången så ringer telefonen. Det är Camilla som undrar om jag har en symaskin. Av alla saker att börja ett samtal med??? Men jo, jag har en symaskin även om den är lite mysko och kan spöksy när den känner för det. Alltså, man behöver inte ens röra pedalen så kan den börja sy av sig själv, personligen brukar jag fega och bara trä och sen sitta och snurra på nål-snurr-saken, hur lång tid det än tar. Hon får prata med mamma som även hon varnar för detta fenomen men eftersom deras symaskin har pajat och de ska ha färdiga kläder att visa upp på UF-mässan imorgon så är det klart att de får låna den om de inte kan hitta en bättre, men det är kanske inte ett så smart drag.

Går och sättermig i soffan igen och hinner precis trycka på play när pappas överjordiska pannkakor är klara. Efter två pannkakor ringer hon igen. Nej, de kunde inte hitta någon annan maskin med så kort varsel och skulle vi kunna tänka oss att ta den till dem? Återigen får mamma sköta snacket och det bestäms att vi ska köra iväg med den direkt efter middagen.

När vi efter många om och men har hittat till rätt hyreshus och lämpat av grunkan så återvänder vi hem och jag återupptar mitt filmtittande. Tre låtar kommer i rad, någon slags vaggvisa, allt som jag kan önska och drottningens sång. Jag hinner höra de tre första orden i Drottningens Sång före mamma klampar upp och påpekar att de kanske vill ha fler alternativa trampfötter och kanske några tomma spolar till maskinen? Jag ringer upp och frågar och jodå, det ville de gärna ha. Alltså drar jag åter på mig ett par gummistövlar eftersom mina skor fortfarande inte torkat och knallar upp till parkeringen där Camilla står och huttrar i sina genomblöta skor. Stackars flicka egentligen. Vi står och pratar en stund och går sedan tillbaka till varsin sysselsättning. Den här gången så får jag faktiskt se klart på filmen. Och vilken film sen! Den är riktigt mysig, trots att Carola får göra systerns sångröst och att storyn är hämtad ur gamla testamentet, jag kan inte hjälpa det. Bölade som vanligt igång i slutet av filmen när de sjunger Det sker ett underverk och tågar ut, är man fjantig så är man.

 

Skolakuten

Religion B började idag, den verkar bli minst lika dryg som A-kursen, blärk. 

Jag har inte varit på Kinesiskan sen förra tisdagen, mindre lyckat kanske?

Är pinsamt seg på engelskan, om jag nu har fått välja mitt eget ämne borde jag väl kunna anstränga mig lite mer?

Har fortfarande inte börjat skriva på mitt jävla projektarbete.

 

Dagens Visa

Som sagt så har jag fått Allt Som Jag Kan Önska på hjärnan men för en gångs skull verkar texten ha undkommit google. Mig besviken.

Jag ska göra mitt bästa för att skriva ner texten på egen hand. Håll till godo.

 

Allt Som Jag Kan Önska - Prinsen av Egypten OST

Mina rikedomar

Strålar i vår månes bleka sken

Allt som jag kan önska

Ljuvliga parfymer

Salar i den vackraste av sten

Allt som jag kan önska

Här i mitt hem

Min fader, moder, broder

Och all grannlåten runt om

Det är mitt hem

Finaste familj och jag vet att jag

Tillhör dem

Det finns ingen grund att tvivla

Visst är jag en av dem

För jag är prinsen av Egypten

En son av traditioner som om det skrivs

På varenda vägg

Ja, nog har jag allt som jag kan önska

Allt som jag kan önska

Allt som jag kan önska


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag var på kinesiskan idag, och jag saknade dig faktiskt! =( Vi har fått en läxa tills på tisdag. jag vill inte! >.o Lin lin är dum!

2008-01-25 @ 00:05:24
Postat av: Emelie

Äh, jag är ju likadan när det kommer till den filmen! Den är ju underbar! (L) Nedrigt bara att det skulle bli så många jäkla avbrott o.O
Är också seg på enegelskan, känner lite ånger.. Usch =/ Och jag borde också verkligen hålla på med projektarbetet! Me dålig..
Oh, bra och fin låt, och jag tycker du var duktig som skrev ner texten =)

2008-01-28 @ 00:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0