Ordval

Jag hatar människor som använder helt andra ord som synonymer för något.
Exempel.
Kåt har fått alldeles för många "synonymer". Tillexempel mysig och gosig. Precis som att knulla numera också tydligen är ett ord som kan bytas ut mot mysa eller gosa.
Jag får psykbryt! När någon säger mysa så kopplar min hjärna till att man umgås på ett väldigt lugnt och avslappnat sätt (tänk mysa framför en brasa/film med kakor eller popcorn etc). Gosa för mig är att man har gosat upp sig mot varandra, alltså sitter/ligger nära, kramar varandra och är mysiga. Men nej, nu har man tydligen gosat när man har satt på varandra ordentligt. Vad ska jag då säga när jag bara har myst eller gosat med någon, i min betydelse av ordet? Ska jag säga att jag utnyttjade en människa som kudde medans personen i fråga strök mig över håret eller något liknande överdrivet detaljerat av vad vi gjort bara för att folk ska förstå att jag inte haft sex? Jag hatar när man använder ord som inte är synonymer som en synonym. Fy på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0