Bastufest

Firade födelsedagen med flickorna igår ute hos Märtha. Vi hade tagit med oss två flaskor läsk (inte alls tillräckligt visade det sig), två bunkar pastasallad och två tårtor. Samt det numera av Amanda uppfiskade godiset. Mycket mat åt mycket folk.
Vi promenerade ut till bastustugan när det började bli lite halvskumt ljus ute. Efter ett tag var det inte längre minusgrader och efter ännu längre tid kunde man tycka att det var behagligt även om det inte var förrän starx före maten men kunde ta av sig jackorna. Efter en ordentlig grisfest på den medtagna provianten och många lovord åt höger och vänster fick jag öppna mina presenter och mycket gos delades ut. Jag fick en jättefin träslev av Amanda där hon med brännpenna skrivit in Alla sätt är bra utom de dåliga, i runskrift. Jag fick ett grodparaply från Emelie och Jenny (som tyvärr var frånvarande). Första Lovelessmangan från Susanne och en supermegacool elvisp (vars instruktioner låter supersexiga om man läser dem på engelska) från Kix, Märtha och Erika.
Bastun varade inte särskilt länge och det kändes på nåt sätt som att den var mer tillägnad spring in och ut för snörullningar. Nåja, jag ska inte klaga. Det är rätt skönt att gå från 75'C tryckande värme till att ligga naken i 20cm pudersnö och leka. Och sen in igen såklart.
Vid 12tiden konstaterade vi att sovplatserna i bastun var långt ifrån inbjudande och eftersom alla var i både matkoma och bastuslöa bestämde vi oss för att knata tillbaka till Märthas pappa istället för att sova ute i stugan som vi först tänkt.
Deras fönster är sinnessjukt mysigt att sova i! Och ännu härligare att vakna i när solen ligger på.
Kvällenn skulle egentligen kunna sammanfattas i att det var mycket. Mycket prat. Mycket mat. Mycket gos. Mycket flum. Mycket trötta flickor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0