Skärtorsdag

Vi tar det från början för det här var en händelserik dag.
Jag följde med Kix till skolan, hon kom sent och jag fördrev tid genom att blåsa såpbubblor som sprack och blötte ner mina bara fingrar i minusgraderna ute. Bussen var inte så super-spännande, vi babblade på om lite allt möjligt; sex, nattens drömmar, vädret etc.
Första lektionen var kemi där de fick fjoffa runt med att få ut koffeinkoncentrat från te på något sätt som övergick mitt förstånd. Det jag minns bäst är att läraren hela tiden babblade om att vi måste lukta på vätskan i burkarna(heter det verkligen kolv???) och känna om det luktar klorofom. Någon annan än jag som tänker på evigt effektiva repliken "does this smell like chlorofom to you"?
Sen hade de Matte E där jag mest satt och gosade upp mig mot Kix och skrev sms till random folk.
Sen hade de religion där de skulle öva sig en sista gång inför det annalkande hinduismprovet, jag hade två fel av 18 och babblade på med någon Emelie som satt bakom oss och hade en söt dödskalle på sin tröja.
Sen var det lunch med påskbord och påskmust. De fick tillochmed efterrätt och godis! Jävla lyxskola! Kom fram till att utsidan av godisarna var goda men inte själva godisarna i sig så det slutade med att jag satt och sög på små äggformade godisar i glada färger. Efterätten var någon maffig chokladigt glassfjoff som jag inte orkade mer än 1/7 av, enligt naturvetarnas utlåtande. Ingen vid vårt bord kände för att äta upp den så Kix tyckte att jag skulle gå iväg till "rabiesbordet" och fråga om någon ville ha det. Bordet där jag sett, sedan hon kom in i matsalen, att Bob satt vid. Sagt och gjort, jag går fram till bordet och sträcker fram min knappt påbörjade glassbakelse med orden "hej, jag hörde att ni har rabies vid det här bordet och undrar om nån kan äta upp min glass för den var för chokladig. Hej Bob." Här slutar flickan stirra på mig med så stora ögon som hon bara kan få utan flyger istället om halsen på mig! Det kändes sinnessjukt skönt att äntligen få se henne igen! Hon presenterar mig för de andra vid bordet som "den härligaste tjejen i världen", mycket smickrande indeed.
Under lunchen så ringer Robin om kvällens krogrunda i sundsvall och frågar om vilka som ska med och det kommer fram att hans fästmö dumpat honom vällen innan i samband med ett självmordsförsök från hennes sida. Vad svarar man på sån information? Jag vet inte, jag satt mest och tyckte synd om honom och försökte hålla mig från att säga alltför dumma saker....Vet inte ritkigt hur länge vi pratade...
Efter mycket prat med Bob så ska tydligen hela skolan samlas och titta på någon film i en sal där det bjuds på salta pinnar som jag och Bob genast börjar fäktas med, jag tror att det i slutänden blev oavgjort före folk började bli för sura på oss. Efter filmen bestämdes det att jag följde med Bob på skolkguidad tur bland alla nyfödda små djurungar på skolan, roligt folk och de olika peronernas rum.
På bussen till Härnösand så sitter jag, Bob, Emelie och ix och skämtar på om bröst - allt vi kan prata om är i princip vem som har bekvämast bröst, hur man bäst ligger på ett par och hur stora de ska vara för att passa handen bäst. Tyvärr var vi tvugna att börja mima denna konversation under de två sista tredjedelarna av resan efter att en lynchmob i bussen bildats av avund för vår sexuella frispråkighet.
På bussen till Sundsvall hamnar jag och Bob bakom någon Petter på 27 med underbart knarkvänligt hår som luktade gott och läste en spännande bok. Det vill säga tills Bob fick ett ryck och började korsförhöra honom om allt möjligt, däribland att han har flickvän, och sen ändå lämnade ut sitt nummer till honom. Han såg smickrat överraskad ut menvem skulle itne bli det av ett sånt möte? Hur ofta får man helt sonika numret till en spännande ung tjej när man närmar sig 30? Men han såg bra ut.
Under bussresan så hade Robin ringt igen så vi bestämde oss för att mötas på Navet. Det är första gången i mitt liv jag har sett honom se så förkrossad ut, jag trode inte ens det var möjligt. Han fick en kram var från mig och Bob före hon lämnade oss ensamma med hennes chokladfyllda godispåse som en gest åt Robin. Vi gick runt centrum säkert 2-3 varv och bara sa små saker här och där, men jag vågade verkligen inte lämna honom ensam så som han såg ut. Camilla kom efter ett tag och så var vi plötsligt 3 som gick runt utan att säga alltför mycket. Efter ett tag ringde hans pappa och sa att han ville prata med honom så han skulle hämta Robin vid navet om någon minut, alltså går vi dit. Kramade Robin hejdå i samma stund som ett fyllo, tydligen vid namn Thomas, kom fram och hälsade på oss.
Jag coh Camilla tänkte gå till mcdonalds för att skaffa fram mat åt henne och han frågade om han fick följa med, vilket han väl kunde. Även om han nästan fick en hjärtattack när det kom fram att vi bara var "ARTON?!?!?!" och ännu en gång när det innebar att vi gick på "GYMNASIET?!?!?!" Dock stoppade dessa upptäckter honom inte från att följa med till donken där han började flörta rejält, först med mig, sen med Camilla och sen lite växelvis samtidigt som han försökte övertyga oss om att lämna ut nummer och låta honom hälla whiskey i hennes cola och min milkshake.
Vi satt där så pass länge att det kändes lika bra att vänta på Kix som skulle komma in med en buss vid 9 och vid det här laget var det bara att acceptera; fyllot stalkade efter oss vad vi än valde att göra och stötte stenhårt på stackars Camilla. Kix kom och vi satte oss och väntade på John före vi tog bussen upp till Emelie där vi berättade lite mer om hur allt låg till och jag lånade duschen före vi drog ner till Irish vid 11tiden.
På krogen var det rätt bra med folk men inte så mycket drag som man kunde ha hoppats på, dock hade vi rätt kul och säkert hälften av alla gästerna var sminkade som påskkärringar. Kix förvånade alla när hon faktiskt tog emot en rom och cola från John, trots att hon är nykterist. Viserligen drack hon typ 4 glas vatten under kvällen också så det var ju inte frågan om att bli full eller ens börja känna av något.
Vid halv3 rörde vi oss från den fullpackade krogen som borde stängt för minst en halvtimme sen mot taxibilarna. Här började jag käfta mot någon grinigt full 30åring om svenskar och kösystem och sen fick Emelie använda all sin diplomati för att övertyga taxichauffören om att vi 5 skulle få åka i en bil för 4, grovt heja henne! Väl hemma hos Emelie plockades mina förutspådda kakor fram till Batman Returns som de allra flesta somnade till, jag kan inte ens komma ihåg att hon skulle bstämt sig för att bli Catwoman när jag däckade vid 4tiden.

Idag:
Vaknade vid 8 liggandes i Emelies föräldrars dubbelsäng ordentligt lindad kring just Emelie och med Camilla på andra sidan. Funderade på att gå upp men då fattade den sovande Camilla ett järngrepp runt mig som jag inte kom ur så det var bara till att ligga kvar i ytterligare en timme och filosofera över mjukheten hos bröst.
Vid 12 var alla uppe och John på väg hem. Vi tjejer stannade kvar och fixade upp i lägenheten och åt frukost och jag smsade med Robin som verkade må bättre nu på morgonen, även om jag inte tror ett jävla dugg på att han redan skulle må bra. Vid 1-2 körde Emelie ner oss på stan före hon drog vidare till Hassela för att fira påsk med famlijen och vi vandrade runt på olika butiker i ett zombieartat tilltånd, eftersom de andra två sovit alldeles för lite, Vuxen video var nog den butik som tillägnades mest tid.
Nu sitter jag här och lyssnar på Nordman medans jag väntar på att Marcus ska komma över för jag känner att jag verkligen vill se både Batman Returns och Batman & Robin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0