Bal

Häntextra
Och på lördagen blev det bal som vi sett fram emot nästan hela året. Vilket jävla nerköp! De öppnade dörrarna 45 minuter efter utsatt tid, så att man höll på att förfrysa i de knappt 5 plusgraderna som fanns utomhus. Välkomstdrinken var inte kontrollerad så vi blev utan när andra kunde hälla i sig 5 glas obemärkt. John Bauers elever var helt bortslarvade och det skulle sitta fler personer i vårt rum än det fanns plats för så efter många om och men så hamnade vi i ett "restrum" får de förtappade själarna. Jag hamnade där på stolen bredvid Kix ex. Väntetiden mellan rätterna var ca 2 timmar, vi fick inte tillräckligt att dricka, var tvugna att tjata oss till smör till brödet. Hummern hade blivit kräftsjärtar på tallriken och kycklingen var inte så jävla fantastisk, precis som pannacottan och den obefintliga chokladmoussen. De hade, fick vi höra på måndagen, faktiskt en vals men den var så kort att vi inte ens hade hunnit komma in i danssalen före den bytts ut mot taskig discjockey varvat med ett fult coverband. Priserna i baren ska vi inte ens tala om, en cider var tackochlov normalprisad men drinkarna var de dyraste jag någonsin stött på, 79 för en 4a och 98 för en 6a! Jag hade råd med 2½ cider, den andra halvan betalade Burre för att han är en räddande ängel med oväntade pengar i plånboken.
Som bal sög det apkuk men för att vara studentfest var det helt ok, även om den var typ 300 spänn för dyr.

 Kix lockade hela mitt hår, det tog typ 2 timmar.
 Emelies mamma är sjukt bra med smink!
image255image256 Så här snygga blev vi

 Våra sötnosar Veronica och Linda med Veronicas pojkvän Arvid
 Erika!
image259 Så här många var vi.
Linnea i något mer glamourös utstyrsel än under fredagen
 Vi hittade en lagom onykter Sofia, visst är hon söt???
 Mycket kärlek i omlopp under kvällen! Burre, min ciderköpande hjälte!
 Här har ni Sofia igen, inte världens nyktrste som sagt.
 Ja jag somnade så fort vi kommit hem och bäddat upp min säng
 Emelie var iallafall en duktig flicka som borstade sina tänder före hon gick och la sig.
 Men sen fortsatte hon sin jävla smygfotografering! Sov gott gjorde jag iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0