Symptom

Något är fel med mig.
Om inte annat enligt min mamma.
Tydligen så är det inte normalt att jag rör på mig. Ok, det är en jävligt bra poäng. Jag brukar bete mig lite grann som Nemi när jag väl får ett "hälso-ryck", ni vet i strippen där hon står i träningskläder och stretchar och håller på med sitt mantra "jogga nu! sund nu!", hon öppnar dörren och ser en snöflinga och i nästa ruta sitter hon med choklad framför TVn med sin nya slogan "snöstorm nu!"
Så jo, ok, jag erkänner att jag är grovt lat av mig men att anklaga mig för att vara sinnesrubbad är väl ändå att ta i?

Jag gick ut på promenad idag, gick hemifrån strax före 2 och kom hem strax före 6. Först gick jag till Säbrå för att det kändes som en mysig väg, sen gick jag bushvägen från Säbrå, den som går på andra sidan sjön om man tänker sett från gådeåby, halvvägs till sagda by kommer jag på att jag vill bada. Sagt och gjort, jag svänger inte av till gådeå och civilisation utan fortsätter raka vägen fram hela vägen till Svartvik där jag klär av mig och kastar mig ut bland vågorna. Sen klär jag på mig och vandrar tillbaka. Visst låter jag effektiv och hälsosam? Det låer som att jag är värsta smarta, smala häslogurun. Det är jag inte! Jag tillbringade gårdagen på en marknad där jag la ut närmare hundra kronor på munkar och sen ändå snyltade på alla andras ätbara saker. Dessutom tog den här "promenaden" 4 timmar, varav den sista delen av vägen gicks med väldigt blöta kläder, min tröja är fortfarande inte helt torr. Men det är inget större problem för nu är den iallafall inte kall längre.

Jag vill bada mer! Finns det ingen person i Härnösandstrakten som vill bada med mig ikväll? Bara nämn en badplats så är jag där, inga problem, jag och min cykel klarar det mesta!

Nu ska jag dricka juice för att det är gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0