Press från föräldrar

Imorgon är det Blog Action Day igen. I år är temat fattigdom och jag har anmält mig. Frågan är vad jag kan skriva om fattigdom? Jag har ingen aning! Ska jag, once more, sitta och klaga över att jag inte har några pengar? Ska jag leka storsint och berätta hur synd det är om alla barnen i Biafra som någon annan ms Universumfjolla?
Jag vet inte. Jag börjar tvivla på att jag kan få ihop något vettigt alls.
Och sen har vi min mamma. Inte nog med att hon hade klart för sig hur hon skulle vinkla sitt inlägg om fattigdomen. Hon har redan skrivit det. Hon har skrivit det bra. Hon har tillochmed brytt sig om att översätta det till engelska. Och fått mig att korrekturläsa bara för att gnida in ännu tydligare hur mycket bättre än mig hon är på att vara klok.
Nej, jag e int bitter.

Kan inte någon skriva något stort och fint om fattigdom och låta mig ta åt mig äran? Snälla?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sv: Hehe, ja, jag tänkte på det jag med! XD Jag tror säkert jag kommer hitta nått i nån av alla souvenirbutiker som finns ;P

2008-10-14 @ 15:15:28
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hahahaha, snacka om att rub it in your face (din mamma)! XD Men hon är väl alltså mer intresserad av den frågan än vad du är, därav hon kunde komma på mycket att skriva om det ;P

Men skriv helt enkelt bara vad du tycker om 'fattigdom', vad säger det ordet dig? =)

2008-10-14 @ 15:17:23
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Beelzeboss

svar: fysik B!

2008-10-15 @ 17:50:48
URL: http://satan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0