Bambi på hal is

De har kommit! Skorna är här!
När jag såg avin om att jag kunde hämta paketet så sprang jag hela vägen till Hellstrands och kunde, vad som än hade kunnat hända, inte för mitt liv bli av med det fåniga flinet på mitt ansikte.
När jag äntligen kom hem så öppnade jag paketet, rullade av gummibandet, lyfte på locket och andades in. Gud så vackra de var! Jag visste det redan nu, fast jag bara såg papper.
Trippelvikta och inlandade i papper låg varje sko prydligt instoppad i en påse. Plasten och pappret försvann från den vänstra skon som låg överst i kartongen. Den var helt ljuvlig! Glänsande svart, len som bara nytt fuskläder kan vara och oh så lång den var! Min arm räckte nästan längs skaftet och då fanns det ändå en klack också.

Hur kär jag än är kan jag inte låta bli att tänka. Vissa drömmar kanske bara ska vara just drömmar?
I skorna blir jag 190cm lång, det är lite länger än vad jag är van vid om vi ska uttrycka det så. Mina lår blir inte lika snygga som på bilden och skorna sitter inte lika tight, enligt måtten som stod skulle det vara 2cm större omkrets överst i skon än det är på mitt lår, jag får in en handsbredd. Dessutom stapplar jag som en jävla giraffunge. Så vad gör jag nu?
Ska jag lära mig hur man går i en dryg decimeters klack, skicka tillbaka dem och få mina (egentligen välbehövda) pengar tillbaka eller ska jag sälja dem vidare?
Jag har ingen aning. Jag är olyckligt kär och förvirrad.
Kvällens flickor får bestämma skornas öde....

Kommentarer
Postat av: Richie

Bilder!

2009-08-30 @ 09:25:04
Postat av: Emelie

De var så otroligt läckra de där skorna, grr! I want them! XD All takes practice, bara du övar kommer du säkert lära dig gå i dem ;) att gå i klackar, speciellt så höga klackar, kräver övning, hehe :p

2009-08-30 @ 12:14:55
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0