Paris del 2/2

Vår första "riktiga" dag i Paris så var vi ute på vift i 13 timmar före vi stelfrusna tog Metron hem.
En promenad ner till Seine där vi började leka ordentliga turister och det äntligen började uppdagas för mig att vi var i Paris. När man kunde skymta både toppen på Eiffeltornet och Notre Dame i samma ögonkast var det som att någon kastat mig rätt ner i en dröm, som jag var väldigt villig att fortsätta drömma.
Notre Dame var så otroligt mäktigt, häpnadsväckande och underbart, magiskt vackert att jag bokstavligt talat hade svårt att behålla andan eller inte läcka ur ögonen. Om jag får bosätta mig i den katedralen kan jag överväga att konvertera till kristendom och dö lycklig.


För att sluta vara lika darrbent när vi kommit ut inmundigades varsin crepe, min såklart sprängfylld med härlig nutella.
Louvren beundrades men besöktes aldrig ordentligt före vi fortsatte genom parken upp mot Champ Elysse, tydligen den dyraste gatan i Paris. Där fanns det en Disneybutik!
Jag förstår helt plötsligt syftet med mängder av pengar. Det fanns få saker i Disneybutiken jag inte ville ha och efter att ha hittat vår väg in i en butik med Louis Vitton kan jag säkert säga att det finns fler designers än Vera Wang att ha i sitt hjärta. Någon som vet hur jag snabbt och enkelt kan bli mångmiljonär och ha råd med allt det vackra i den affären också?


HägenDazs är grymt överskattat och skrämmande dyrt. €6 för 3 kulor glass i en bägare är inte värdigt den smaken, bara att inse. Istället åt jag den kula som smakade bäst och som Marit inte tyckte om före jag gav bort den resterande glassen till henne och började jaga duvor i jakt på en flaxbild som slutligen togs av Emelie.


Triumfbågen passerades före vi styrde kosan vidare ner till Eiffeltornet. Vi såg hur det tändes och åkte sen upp i toppen. Så jävla coolt! Vi stannade där uppe i ungefär en timme före vi stod på fast mark igen och sprang iväg mot en båttur på Seine.


________

Nästa dag åkte vi till Monmarte. Den delen av staden som har alla konstnärer och pervon samlade. Moulin Rouge och Sacre Cuer bara på en backes avstånd egentligen. Så nu har jag sett Moulin Rouge! Dessutom besökte vi en sexbutik mittemot som hade en läskig gubbe, men det var lugnt för han var borta när vi kom tillbaka senare.
Sacre Cuer var häftigt men inte som Notre Dame....


Utgång på kvällen där vi satt och fnittrade åt franska, desperata killar. Jag och Emelie försökte dessutom göra "trademarkbilder" som Egoina och Spiderchick, hon var bäst.


____

Dagen efter åkte vi hem. Men det var en klart underbar resa!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja, visst var det helt underbart alltså! =D Och jag må har varit där 3 ggr nu, men det känns lika häftigt och underbart varenda gång :3

Det här måste vi göra om gumman, gu va kul jag hade det med er! <3 Wonderful week-end =)

2009-02-08 @ 00:19:59
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Paris

Oh, jag älskar Paris! Så himla vacker och fantastisk stad.



Jag kan tänka mig att det var länge sedan Lily hade anorexi =)

2009-02-08 @ 21:25:47
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0