Kärringstoppens Mästarinna har återvänt

Vaknade någon gång mellan 5 och 6 imorse, trodde att det stod 05.51 men när spellistan, som är längre än en minut, snurrat två varv så stod klockan på 05.53. Värk i hela kroppen, låg och skakade tills kvart över 6 när jag smög upp för en Ipren och sen tog det ytterligare en timme att somna om. Har jag sagt att jag inte tycker om min kropp?

Pappa väckte mig strax efter 11 och undrade om vi inte skulle övningsköra idag? Jodå! 20 minuter senare satt vi i bilen på väg mot lämplig parkering.
En timme tillbringade jag bakom ratten och under den timmen så har jag:

* Fått x antal kärringstopp.
* Konstaterat att jag inte ser fram emot att köra i närheten av andra bilar.
* Fått några kärringstopp.
* Parkerat.
* Fått kärringstopp.
* Blivit förfärad över vilken hastighet bilen backar i när jag inte trycker på gasen.
* Fått några fler kärringstopp.
* Älskat att den här bilen har en back som lättare läggs in.
* Startat i backe.
* Fler kärringstopp.
* Älskat att jag inte behöver trycka på gas alls och ändå kan köra runt och svänga.
* Fickparkerat.
* Fått ytterligare några kärringstopp.
* Nästan, men bara nästan, kört ner i diket.
* Kärringstopp.
* Varit rädd för att köra in i ett räcke.
* Kärringstopp.
* Nästan, men bara nästan, backat in i en snöhög.
* Kärringstopp.
* Fått panik och bestämt att det fick räcka för idag när ett annat ekipage övningskörare dök upp på parkeringen.

Imorgon ska jag köra igen, hur många gånger tror ni att jag får motorstopp då?


Kommentarer
Postat av: Älskling :)

mjuka rörelser med kopplingen så slipper du kärringstopp =)

2009-01-17 @ 13:51:04
Postat av: Emelie

Haha, fy sjutton va du är söt gumman! XD Va jag skulle gett mycket för att se det där! ;P Äh, du vet jag bara skojjar med dig ^^ Love you hunnybunny jue <3

2009-01-18 @ 00:17:39
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0