GAH!

Jag får ju spunkbrott på flickan. Lär dig ta en hint nån jävla gång. Och om du inte vill ta en hint och gå hem och sova kan du väl åtminstone vara rolig nog att göra dig förtjänt av min fåtölj genom att prata?

Vi har alltså en granne som Jens är kompis med sen tidigare. Hon har varit här bokstavligt talat varje dag sen vi flyttade in. Sammanlagt har hon sagt hej till mig typ 4 gånger. Inte ett ord mer. Säger hon något överhuvudtaget så är det militärprat med Jens och då har jag ju verkligen en chans att följa med i konversationen.
Igår hade jag och Susanne gett oss ut på hemligt flumuppdrag vid 11 och när vi två timmar senare kom tillbaka satt Ronja och Jens och kollade på film. Susanne och jag var egentligen trötta och ville sova men jag tvingade stackars Mistress att stanna kvar tills Ronja gått, bara så att jag skulle ha något moraliskt stöd.
Vi försökte verkligen hinta! Let's face it, är klockan över 1, filmen är slut, inga samtal är igång och jag är hos en kompis så brukar jag fundera på att röra mig hemåt. Gör jag inte det brukar jag åtminstone hamna i de tankebanorna när de som bor där borstar tänderna, gäspar, klagar på att det är sent och att de ska upp tidigt nästa morgon och både de och deras gäst snackar om attdet är dags att sova.
Vid halv 3 gick hon iallafall iväg med sin dator så att jag och Susanne kunde andas ut. Som tack för att hon stannat kvar följde jag henne hem, min mängd med sömn var ju ändå ett lost cause. Klockan 3 fick jag äntligen krypa ner och sova. När vi tänkt sova 2 timamr tidigare. Awesome.
Jag kan ju inte köra ut flickebarnet hur som helst heller när det är Jens gäst för det ger om inte annat honom rätt att göra samma sak mot mina kompisar. Men att inte han kan ta en hint och be henne gå för att vi ska sova? Mes!
Jag vet att jag klagar och låter som världens elakaste och tjurigaste flickvän (och person) men jag kan itne hjälpa det. Jag blir less när hon kommer hit vid 12-1 nån gång under dagen och sen vägrar försvinna förrän efter midnatt. Iallafall när hon inte ens kan prata med mig.
Tackochlov kan jag gömma mig idag, Johan fyller år vilket innebär tårta och ikväll ska jag och Nike "offra" oss och se Harry Potter en gång till med Susanne. Säkert 4 Ronjafria timmar! It's amazing!

Förlåt för att jag klagar men min stubin är inte vad den har varit.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du gumman, du har all rätt att klaga, det har vi alla ibland! Och det där låter ju sjukt irriterande! =O Nä fy fan, jag förstår du blir galen på henne, skulle jag med, gaaah! Håll ut älskling, snart är jag hemma och kan krama på dig! <3

2009-07-28 @ 19:06:26
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Hans

Nimrod är avslöjad!

2009-07-28 @ 20:37:32
URL: http://www.metrobloggen.se/20initiativet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0