EUval och glass

Imorse läste jag igenom (början av) några valplattformar för EUvalet och kom fram till att MP var de vettigaste att skicka dit i min värld. Sen drog vi iväg och röstade före vi åkte och köpte glass.
Jag beställde en gammeldags våffla som ska innebära att jag för tre extra kronor får 3 kulor, grädde och dränka glassen i topping. Jag hade varit inställd på den glassen sen igår. Jag beställer mina smaker och hon lägger dem i struten.
24 kronor tack.
Men jag skulle ha en gammeldagsvåffla, inte bara en med tre kulor.
Ja, men de kostar lika mycket och en sådan innehåller tre kulor, grädde och topping.
Ja, jag vet men det var vad jag ville ha.
OK. Jo de kostar 24 kronor, här har du din glass.

Helt plötsligt var glassen inte god utan bara en dum kall sak jag måste äta upp bara för att trots att allt jag ville göra var att trycka in den i hennes blonda översminkade ansikte och sätta mig och gråta.

Nej idag är inte min dag.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Stackars älskling då krama om

Men jag förstår inte riktigt det där med glassen, kanske bara jag som är trög? O.o' Gav hon dig en vanlig glass med 3 kulor som du fick betala 24 kr för, men du skulle ha en gammaldags, som också kostade 24 kr eller vad? (Ja, jag må vara trög, men men XP)

2009-06-07 @ 23:14:51
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0