Ett år äldre?

Idag fyller jag år. 20 år blir jag. Vuxet värre.
Åtminstone tycker mina öron att det låter vuxet. Förståndigt och allt det där.
Jag tycker inte att jag känns förståndigare nu än för 8 år sedan, mer erfaren möjligtvis. Fast det där lät bara konstigt att säga.
I lördags så var det pannkakstårta hemma hos mig med de närmaste sötarna. Jag fick en bok som verkar jättebra även om jag inte börjat på den än och ett kort som lovar lasergame och mat från Märtha. Kix har stickat en världsmysig halsduk som luktar henne och målat en tavla, fast den hade inte färgen torkat på än... Susanne har lovat sista mangan i Gravitation och Jens slog på stort med en jättefinast dagbok, Ella Enchanted (som också tittades på) och Bron till Terabtia på DVD. Hur underbarast vänner har inte jag som kommer med såna presenter???

Imorse vaknade jag 4 gånger efter att det ljusnat. När de smög upp för trappan. När de dukade bordet, prasslade med presenterna och skivade kiwin. Jag låg och mös under täcket med ett fånigt leende som vägrade försvinna och bara väntade på att de skulle öppna dörren och komma in.
Efter alldeles för lång tid kom de äntligen in. Assar med ett avlångt paket i munnen som han egentligen inte ville släppa utan godis från pappa. Ett superfint silverarmband låg i det. Johan kom in med 4 mangor av XXXoholic, rikemansbarn den där skitungen.
Tårtan var också jättegod och mamma och pappa förklarade avsaknaden med inslagna presenter med att de ska fortsätta sponsra körkortet, armbandet fick jag för att ha "något bestående." För jag kommer inte att behålla kortet???


Idag ska jag på möte för Arbetslivsresurs igen, vid 4 har mormors paket kommit fram och någon gång idag ska  jag och Jens gå på systemet där jag ska få stanna i kassan och betala, för så stor är jag tydligen nu. Fast det inte känns som det.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilka fina presenter gumman! =D Vi får byta presenter i maj då jag är hemma vi ;P

Haha, klart du inte ska behålla kortet, det slänger man ju så fort man fått det, visste du inte det?? XD

Coolt det där med systemet gumman, ha så kul! ;D

2009-03-24 @ 11:00:16
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0