Första listan på "mitt" nya år

Lovar du att vara ärlig? Jag ljuger aldrig!
 

Du heter: Elisabeth

Smeknamn: Ellis


Låt som när du är ledsen sörjer till? Hehe många.... Men om jag skulle välja något nu vore det väl... Ingen aning men mjukrock brukar dúga bra om texten inte är alltför off.


Beroende av: Ingenting just nu men förut har det varit lakris, läkerol, såpbubblor och te...?


Vem behöver du mest just nu: Mina närmaste, som alltid.


Vad tror folk om dig? Hahaha jag har hört en hel del om mitt första intryck men rätt standard är väl galen, barnslig, smart, nymfo och idiot.


Stämmer det? Delvis antar jag.


Vad får du oftast komplimanger för? Att jag skriver bra eller är smart är nog ändå de vanligaste. Sen kommer Märtha med sitt utseende ibland när hon är trött men det kan vi ju som sagt skylla på tröttheten...


Vad säger du för att imponera på någon? Att jag är bäst i världen är väl rätt imponerande?


Hur imponerar man på dig? Genom att ha något att säga och säga det bra. Eller ha förjävliga skills på något coolt typ akrobatik, TVspel eller annat nödvändigt...


Brukar du skratta för dig själv? Om det är tillräckligt roligt så absolut.


Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Får väl se, hur som helst, ha en superbra födelsedag."


Var bor du? I en håla


Trivs du där: Nej, jag vill bort, bort, bort!


Äger du några converse: Nope, är dock inne på mitt andra par fejkade convere...


Sprit, cider, vin eller öl: Cider, vin, och sprit är trevliga saker. Öl däremot är bland de äckligaste drycker som finns...


Brukar du bli för full: Haha. Nej, jag hatar att dricka efter att jag börjat känna av spriten alls.


Vad har du för mobil operatör: Halebop är det enda rätta.


Är du allergisk i mot något: Inte vad jag vet.


Har du haft sex idag: Haha nej inte än men kanske senare ikväll.


Nästa mål i ditt liv: Få ett jobb! Studera vidare till hösten, om så bara för ett år.


Hur svarar du i mobilen: "Allu?"


Vem ringde du senast? Kix


Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Vi pratade om dagsplaner, födelsedagar i allmänhet, dansställen och psyken. Det vanliga alltså.


Antal timmar sömn inatt: Sov kanske från 11 till 7igt....


Sov du ensam: Aldrig sen i våras.


Brukar du komma i tid: Jag försöker om inte annat alltid komma i tid även om jag kan bli lite sen då och då.


När mår du bra: Jag mår bra när jag får leka eller tänka. Typ klättra i träd, skriva eller liknande.


När blev du fotad senast: Öhhh... När vi var ute och bastade, tre veckor sen idag då...


Hur känner du dig nu: Ganska bra, fortfarande lite för mätt efter morgontårtan kanske...


Vanligaste färg på dina kläder: Det lutar nog mot grått, rött och svart nu. Vilken konstig tanke, vart tog mina regnbågstrumpor och gröna allt vägen?


Vad tycker du om fötter: De är ju praktiska när man ska stå eller transportera sig själv men jag hatar verkligen mina fötter.


Vad saknar du: Ett jobb. Tidsfördriv över huvud taget...


Hade du en bra kväll igår: Den var trevlig :3


Favorit dryck på morgonen: Juice är gott, men oftast blir det te.


Rakar du benen: Ja!


När brukar du oftast gå och lägga dig: När jag är trött har varit trött någon timme.


Är du blyg? Som fan, klarar knappt av att träffa nya människor hur kul jag än tycker att det är.


Sysslar du med någon idrott: Inte längre tyvärr, saknar verkligen att få hålla på med hästarna!

Vill du hellre ha mail än brev: Jag får hellre brev, fatta myskänslan!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Jag tror på attraktion vid första ögonkastet. Kärlek är för stort för att man ska kunna bli "kär" vid första ögonkastet - tycker jag.


Har du spytt offentligt: På tivoli när jag nyss druckit en massa läsk och sen åkte fem varv i virvelvinden....


Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Ha sex med en tjej! Jag har alltid undrat hur det känns att ha en kuk i någon annan....


Är du nöjd med ditt liv: Det är väl helt levnadsbart..?

Är du bortskämd:
Nej det skulle jag inte påstå.

Vad gör du i morgon: Imorgon så ska jag äta våfflor! Och övningsköra...


Vad är det värsta du vet? Lögnare. Folk som skadar andra varelser psykiskt och fysiskt och oj vad PK jag blev helt plötsligt.


Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Nu för tiden? Inget alls. När jag hade ett jobb? Kanske 100 i veckan eller nåt....


Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Finns många bra men har väl inte direkt någon speciell.


Vad längtar du till? Tills jag får ett jobb så jag kan flytta ut. Tills jag får lämna den här staden.


Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja absolut!


Vad använder du för shampoo? Elvital, det oranga ... Snånting Curls....

Vad är det finaste du fått?
Min laptop är högt älskad men jag har fått många fina saker genom åren.


En speciell dag du minns: Dagen då Nilsson åkte till vetrinären för att han inte kunde stå och vi på kvällen fick veta att han inte hade långt kvar, dagen då han dog. Dagen vi träffade Assar första gången och åkte hem med honom i famnen. Studenten såklart, fast den minns jag mest små bitar av, allt var i en enda lyckodimma. Finns många speciella dagar.


Hur gammal är du: 20 år idag!


Tycker du om någon just nu: Många


Om fem månader: Så är det augusti?


Du samlar på: Bloggar att läsa och tidningsutklipp att ha på väggen. Recept också.

Gröna eller röda äppeln: Gröna känns alltid mycket mer "äppliga"?


Vem ringer du när du är arg/ledsen: Kix och Märtha oftast...


Gillar du golf: Har aldrig provat men med tanke på hur dålig jag är på minigolf tänker jag ta mig friheten att säag att det inte är min grej....


Vilken tid gick du upp idag: Typ strax före 7 kom de in.


Har du sovit i din egna säng inatt: För en gångs skull.


Har du strumpor på dig nu: Självklart


Är det okej att gråta: Varför skulle det inte vara det?


När grät du senast: I söndags?


Vad skulle du göra om du vann en miljon: Jag skulle flytta hemifrån! Köpa mer än bara en cider på systemet idag skulle jag också göra. Och bjuda alla som vill se Kenny Starfighter med mig på bio.


Bär du glasögon eller linser: Min syn är precis som resten av mig perfekt. Typ. Synen iallafall.


Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Hahahaha hade jag tyckt det så hade jag haft väldiga problem.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Varierar, ibland 7-8-9 och andra gånger inte förrän 11-12-1. Det här med att vara arbetslös har helt sabbat min dygnsrytm.


Har du piercing: Inte längre, min kropp gillar tydligen inte sånt lika mycket som jag.


Vill du gifta dig: Ja, har redan planerat allt i minsta detalj!


Vill du ha barn: Nej men många husdjur istället.

Solar du ofta:
Nej uff vad tråkigt sätt att fördriva tiden.


Är du bra på att laga mat: Ja och den som säger något annat får stryk.

Är du flygrädd:
Nej jag älskar att flyga.


Hur vig är du: Jag är graciös som bara den ska ni veta. Iallafall när jag sover och drömmer att jag är en ninja, då jävlar finns det inte någon som är vigare än mig!


Är du musikalisk? Jag har musiksmak?


Vad dricker du helst när du är törstig: Ramlösa, saft, sprite.


Vilken är din favoritglass: Varierar men kiwiglass är aldrig helt fel.


Tror du på ett liv efter döden: Absolut.


Tycker du om sushi: Uff!


Vad äter du helst när du ser på film: På bio är det djungelvrål med trocadero, hemma är det lösgodis eller ch9okladbollssmet.


Bor dina föräldrar tillsammans: Jupp


Har du tandläkarskräck: Nej, det går inte så bra ihop med tandställningen jag hade på högstadiet.

Är du morgon- eller kvällsmänniska:
När jag var "liten" var jag tveklöst en nattmänniska, sen blev jag mer morgon - av vana - och nu är jag väl mest av allt en sovmänniska.


Vilken ögonfärg har du: Gröna oftast.


Har du någon gång gråtit dej till sömns: Har inte alla det?


Biter du på naglarna: Jag river dem istället.


Röker du: Nej.


Hur ofta tränar/motionerar du: Inte tillräckligt ofta.


Senaste låt du hörde: Michael Jackson - I'm Bad


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hehe, nice, Elisabeths första lista som 20 år! ;D Söt lista var det också :3

Och angående det där 'om fem månader' - då är jag HEMMA! =D

Och när det kommer till bröllopet - minsta detalj? Jag hoppas jag finns med där, detaljen jag = brudtärna! =O ^^

<3

2009-03-25 @ 11:56:47
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0