Första dan på jobbet

Morgonen började med att det hade varit översvämning i den halva av det tomma besöksrummet där Kerstin förvarat 4 flyttlådor med gamla modeller (av tänder, inte såna där snygga människor) så min och Cristophers första timme(ar?) gick åt till att vika ihop nya flyttlådor och flytta över allt fuktskadat före vi fick vika ännu fler lådor att tömma ner 3 hyllor med smålådor i kartongerna. När Hanniz hade dykt upp så fick vi istället gå upp på vinden och leta efter de flyttkartonger som innehåller A-mapparna med massa gamla röntgenbilder. De fanns ingenstans men istället hittade vi två lådor med Ö-mappar som vi bar ner istället under förevändningen att "ta alltihop bakifrån". Tydligen får man inte göra så när man arkiverar och alla A-mappar låg kvar i den stora byrån så det var bara att leta reda på stora kartonger att bära ned allt i.
Så mellan klockan 9 och 3 idag har jag flyttat tandmodeller från hyllor, burit och gått igenom gamla journaler med röntgenbilder A-F, flummat med Christopher och Johanna, och lärt mig att man visst kan få papercuts av att vika kartong. Vid 3 sa Kerstin att vi kunde sitta kvar till 4 om vi ville och påminde om den gratis kaffeautomaten som ingick i arbetstiden så vi vek kartonger ytterligare en halvtimme, fyllde i att vi gick vid 4 och sen satte vi oss och drack choklad.
Jag tror jag kan leva med det här jobbet i två veckor....

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahaha, ja, jag må ju säga att det inte låter särskilt kul, men ja, 2 veckor ska nog gå va? ;P Money is good, eh? ^^

2009-05-05 @ 23:20:13
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0