I keep my mind on my tummy, my tummy on my mind.

Eller nåt.
Vi har, såklart, disskuterat sex men dagens största ämne har ändå varit mat. Med tre matfantaster och två som älskar att baka i samma rum blir det lätt ett väl genomarbetat samtalsämne. Vi träffades vid 11 idag och redan då var matsnacket igång. Små korta avbrott för när Christopher spanade in killen som bar ner våra lådor med journaler och röntgenbilder men annars var det bara mat mat mat. På lunchen hittade jag en sån där "mammatidning" eller vad man ska kalla dem, ni vet de där tidningarna fullproppade med recept, korsord och tråkiga reportage om medelålders kvinnor. I tidningen hittade jag iallafall kvällens experimentrecept: Chunkymonkey-kladdkaka! Fast jag tar den utan marshmallows för det glömde vi att köpa...

Men jag tar det lite senare ikväll för nu sitter jag under en filt med nyponsoppa i händerna och keltisk mysmusik i öronen.

Sa jag förresten att Jens är i Umeå tills imorgon? Jag tycker inte om att sova själv med så lite varsel.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Lät som en spännande kaka, ha så kul ;)

2009-05-05 @ 23:21:40
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0