Love is all around

Firandet började med att vi samlades hemma hos Märtha och blev tilldelade varina påsar att bära iväg till busbacken där vi skulle sitta och äta tårta, bullar och leka lekar. Det var sjukt kul men kändes lite jobbigt när jag vara sista friska tävlanden i mongolidkull....
När folk höll på att förfrysa, trots ordentliga höstväderskläder, och regnet började hota om att falla så gick vi krogflickor hem till henne igen för tjejmiddag med massa mat, vin och dans.
Efter att ha smakrådat varandra i en timme och återigen skrämma livet ur mig med den numera sedvanliga mascaraborsten så började vi så sakteliga röra oss ner mot stan. I ösregn. I kuling. I mörkret. I kjolar. Och i vissa fall även högklackat. Oh yes, the joys of being a girl...
Började på BK där jag och Kix bjöd varsin nymyndig flicka på en grattisdrink och konstaterade att folk verkligen kommer ut senare och senare, när det är folktomt tills midnatt en lördag är det något fel. Satt och pratade och trivdes i kanske en timme före Linn mådde dåligt, jag och pojkvännen började försöka ringa varandra och Märtha var sur på att bara hon ville dansa till technoremixer av Timberpuss...
Emelie tittade förbi en snabbis hon också och det hela eskalerade till ett enda stort hopp-och-studs-och-kram-tjutande mellan oss och Kix, även om Kix mer var utsatt än delaktig. Dialogen som loopades gick ungefär "Jag har pojkvän!" "Jag har också pojkvän!" "Kix kommer snart ha pojkvän!" "AAAAH! IIIIH! ÅÅÅÅH!" Som sag; the joys of being a girl.
Hur det nu var slutade det med att jag, Kix och Annette satte oss på Irish för ungefär ett halvt glas vin före vi mötte upp med Märtha och Johanna för en taxiresa hem genom stormen.

Kanske inte världens bästa utekväll med tanke på allt tjejdrama som jag ska bespara internet ifrån, men det kommer fler chanser....



Nu ska jag göra varm choklad och sätta mig och leta flygbiljetter till London.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Härligt att komma och krama på mina fina flickor! =D Och nu fick ni ju glimta på Stefan också, hehe ;)

2009-10-05 @ 13:32:05
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0