Ljuset i slutet av tunneln

En vecka höll det alltså. Nu fattar jag inget av matten. Dumma algebraiska formler, det finns inget bra med dem. AlgeDUMT borde det heta.
Ok, Kalle hjälpte mig lite med tänket men jag känner fortfarande inte att jag har så bra koll som jag skulle vilja. Men det är iallafall en liten tröst att jag ligger en halv dag före planeringen och 1½ dag före läraren (klassen?). Det har aldrig hänt tidigare. Och då menar jag verkligen aldrig.
Istället sitter jag nu här och lyssnar på Shania Twain och känner hur det brinner i plånboken, trots att den är tom åtminstone resten av skolveckan. Men på fredag borde jag få lönen och det innebär att jag och Erika ska ta oss ner till Birsta och shoppa loss lite grann. Inför baletten såklart. Det är iallafall ursäkten jag (vi?) använder för att göra det ok att bränna pengarna så fort de dyker upp på kontot.
Så jag ska fortsätta med just det ett tag till: Tjejcountry, drömmar om kläder och sen kanske jag tar tag i hemprovet lite grann.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jo, hatar algebra jag också, superdrygt.. >_< Men kanon du ligger före iaf, måste ju kännas bra ;D

Lycka till med hemprovet :3

2010-08-25 @ 00:16:03
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0