Som en rostig kniv

Jag känner mig helt avtrubbad. Igår var jag superduktig och räknade ett helt avsnitt i matteboken, med tanke på att avsnittet tog upp ungefär 5 A4sidor i  mitt häfte men tog ungefär ... många timmar så kanske det inte var fullt så imponerande som jag skulle önska men jag var stolt ändå.
Idag var planen att jag skulle knata över och fortsätta sitta på Kalles soffa och gnälla när jag insåg att jag inte förstod vissa saker, eller i andra fall; gnälla tills jag insåg att jag visst förstod dem.
Men Thorssa har fått i uppdrag att hämta hem sina föräldrars mangel och behöver därför både körkortsinnehavare och bil. Idag fanns det en bil tillgänglig men han har inte hört av sig tillbaka sen jag sa det. Så jag sitter hemma och slösurfar på ... ingenstans egentligen tills jag får svar på om vi ska hämta mangeln idag eller inte.
Egentligen så skulle jag vilja vara ute och fota världen. Jag är kanske ingen höjdarfotograf eller så, men när man bor i ett himla julkort blir jag liksom sugen på att föreviga det. För trots att jag bor i Norrland så är det sällan vi har så här mycket snö redan före jul, knädjupt i städerna är trots allt något som inte brukar inträffa förrän januari.
Men istället sitter jag här. Och vet att jag borde räkna matte. Önskar att Thorssa kunde höra av sig om vad som händer med den infernaliska mangeln någon gång. Vill gå ut med en kamera i högsta hugg. Vill börja på Dödsrelikerna. Vill titta på Easy A som jag just laddat ner. Eller skriva ihop ett bra äventyr för helgens Neotechmöte som jag känner mig rätt nervös inför, det känns läskigt att vara SL för första gången. Särskilt på ett sci-fispel.
Susanne slängde förresten ur sig att Uppconbiljetterna är ute nu. Jag måste sparka på Tott så att hon fortsätter hjälpa mig hitta bra tentakeltyger så att vi kan börja sy någon gång. Min fina Mistress delade dessutom med sig av en fin liten video om Hermione. Den är för fin för att inte spridas.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är visst duktig som räknat tycker jag, känn dig stolt, det får man faktiskt göra ^^

Ja, tillochmed här nere har vi mycket snö, snacka om vit vinter vi fick i år! =O Mysigt med snö :3

2010-12-06 @ 21:49:30
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Väldigt fin video btw :3

2010-12-06 @ 21:52:39
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0