Stereotypa könsroller?

Jag och Kalle satt och diskuterade islam över MSN tidigare idag...

Kalle:
Deras kvinnosyn in particiular. Eller ursäkta, niqab's är ju till för att visa hur mycket man respekterar kvinnor, samma som med reglerna om att de inte får köra bil.
Jag: Trodde du gillade att kvinnor inte fick köra bil? Sorry, go on.
Kalle: Och dom är ju moderna när det kommer till hustrumisshandel, dom här nya böckerna som visar hur tjocka pinnar man får slå dom med. Riktigt nyskapande. Also yes, I guess thats a good rule. I dont want to degrade women, it's just that I'm scared for my life. It's like sure, vi kan låta den här downssmittade ungen med CP köra traktor på gånggata... I just dont think its very productive. YES. JAG JÄMNFÖRDE KVINNOR MED DOWNSSMITTADE CP UNGAR I TRAKTORER. WHATCHA GONNA DO ABOUT IT!? HUH!?
Jag: Inget, jag har inte mitt körkort än så det känns som att vad jag än sa skulle du använda det faktumet emot mig. Also, I find your rage amusing.
Kalle: Hoh?
Jag: You didn't know that I'm not allowed to drive on my own yet?
Kalle: Yes I knew that. Rest assured that I keep tabs on how many females I know that are allowed to drive. It was the amusing rage thing i hohed.
Jag: Well, I like it when you go on long rants about stupid people. No matter group or context it's usually good entertainment. But, as a woman,  it is now time for me to return to the kitchen and cook up some dinner.
Kalle: I thought that was why you had a laptop, to acces the internet from the kitchen. And I'm going to go and buy beer.


Kommentarer
Postat av: Andreas Carlson

ahahahahaha.. klockrent!

2010-02-06 @ 23:50:34
Postat av: Emelie

Hahahaha, interesting! XD

2010-02-07 @ 16:52:45
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0