Raging Dykes In Space will Repo your ass out

Idag har varit en interessant dag.
Rörde ihop en kladdkaka och vandrade iväg till Kalle för att tvinga honom att titta på Repo! med mig (nu är det bara Thorssa kvar av de som måste se den, men det fixas snabbt). Vi bråkade lite med teknologi och sen fick vi igång filmen. Kalle har numera fått ett nytt uttryck att hota folk med, Repo someone. Han gick iallafall med på att filmen och kakan var tillräckligt för att jag ska få ett nytt "gratis" besök (yes, han stör sig så mycket på mig och mitt (sex-)babbel så jag måste "uppföra mig" eller muta mig in för besök som inte fyller något syfte.)
En snabbvända till Ica för att låta mig studsa av mig lite kladdkakeenergi och sen tillbaka till honom där vi beställde kebab och nostalgirunkade till introt av Star Trek Voyager. Ni anar inte vilken effekt det hade på oss att få höra och se det där introt igen. Rakt tillbaka till när man var en liten lågstadiefjant som fick stanna uppe nån timme extra en kväll i veckan för att se på rymdäventyr!
Och Kapten Janeway är fan hardcore! Sjukt mycket mer pondus än någon annan kapten i serierna. Det tänkte man inte på när man var liten, men hon kan verkligen gå från att prata hundvalpar med sin man hemma på jorden till att helt plötsligt snacka omkull ilskna .. nu tappade jag vilken art de var, men jävligt ilskna typer. Häftig kvinna det där. B'Ellana är inte illa hon heller men som halvKlingon kan man väl inte vänta sig annat. När de hade sina maktkamper satt Kalle iallafall och småfnissade åt sina egna kommentarer som raging dykes in space, det är alltid lite småläskigt att se honom fnissa nu när jag tänker på det...

Imorgon börjar praktiken och jag ska upp vid 6tiden så jag borde lägga mig iallafall före 11 ikväll, får se hur lätt det blir. Jag vet att jag brukar komma upp rätt snabbt på morgonen men det finns ju ingen anledning at utmana ödet redan första dagen på jobbet. Önska mig lycka till?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter som ni hade det trevligt tillsammans iaf ^^ Och gu va gott med kladdkaka! Nu jag vilja baka..

2010-02-01 @ 16:10:59
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0