Dagen efter

Festen igår var bättre än väntat, för en gångs skull satt inte folket i två äckligt tighta grupper och pratade utan någon interaktion, så nu gick det faktiskt att försöka få kontakt med alla och det visade sig tillochmed att de är rätt trevliga.
Hade bara med mig 4 ciderflaskor att dricka under kvällen för att slippa bli så påverkad, men när de efter fyra timmar var uppdruckna började jag helt plötsligt bli bjuden av folk som hade med sig för mycket så jag var ändå på god väg mot en fylla när vi flickor trängde ihop oss i en taxi ner till stan vid midnatt.
De andra paren vandrade in på stadsfesten som varken jag eller Thorssa hade lust att betala närmare 200 kronor för att komma in på före den skulle stänga om en timme. Så istället drog vi oss uppåt mot Bittens, efter en rätt lång sittpaus på någon parkbänk, där vi träffade på en Burre som var lagom askalas och de långhåriga bröderna som var lika inne i sitt headbangande som vanligt.
Uppenbarligen var jag faktiskt så nykter som jag kände mig när vi väl kom hem inatt för jag vaknade inte klockan 8 utan sov gott ända fram tills 11tiden när vi klev upp och bakade scones.

Nu sitter han och spelar något skjuta-på-saker-spel på datorn medans jag vill begrava mig i kostymdraman. Något som försvåras av att min hårddisk är hemma (såklart) och han sitter vid datorn som har snabbt nog internet för att få ner ett tiotal filmer bara så där. Så jag nöjer mig med fanivds.

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Kul att det var en rolig fest =)

2010-07-26 @ 17:04:41
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0