Cause we're awesome like that

Igår kom Emelie hit efter skolan för att utföra mitt marsuppdrag med mig, lära oss göra chokladsufflé. I filmer ser det alltid så lyxigt gott ut och folk har såna problem med att få dem att inte sjunka ihop när de tas ut ur ugnen så vi var ju bara tvugna att prova. Smeten i sig var inte särskilt svår och när vi provsmakade den var foodgasmerna inte helt oväntad. Bara att röra om i smeten och känna konsistensen var ju nästan nog för att ta oss dit. In i ugnen och slicka bunken skinande ren medans vi satt framför ugnsluckan och såg hur de sakta men säkert reste sig upp. Och när det var dags att ta ut skapelserna så sjönk de inte ihop, trots att det både var första gången för oss och att vi pratade vilket man enligt myten inte får göra. Sjukt gott blev det iallafall och inte så himla svårt som Hollywood har inbillat oss, det här måste vi göra om!


 You know you love my manly apron.
 Supervisparen Emelie
 Emelie tycke det såg ut som bröst, jag tyckte det mer såg ut som ögon...
 Inne i ugnen, visst har vi en ren ugnslucka?
 Smeten var goooood...
 Titta, de sjönk inte ihop det minsta.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Absolut, blev verkligen supergott! We did it hunny! ;D <3

2010-03-10 @ 12:05:01
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Beelz

Om jag e lat kanske jag också testar på detta.. har aldrig bakat något på egen hand i hela mitt liv och med tanke på hur Ultima Awesome jag är kan jag ju lika gärna börja med en sufflé

2010-03-10 @ 14:04:01
Postat av: Mistress

Ooooooh! Vad duktiga ni är ^w^ and skitsnygga bilder det var på er två ;D

2010-03-11 @ 00:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0