Susanne och Nikes lördag

Efter fem timmars sömn så gav jag upp mina försök att somna om och klev alltså upp.
Kix klev upp strax efteråt och en timme senare satt även Madde och Emma i vardagsrummet med oss och struntade i att respektfullt viska för de andras skull.
Vid 10tiden var alla vakna och hungriga och törstiga så frukosten blev att äta lite överbliven potatissallad och grillkorv, jag hade dessutom en halvtinad majskolv kvar. Lite mer snack medans vi gick igenom morgonrutinerna och strax efter 11 var vi på väg in mot Sundsvall igen där vi hade stort hejdåkramkalas på Navet.
Jag och Kix hoppade på en buss ut mot Granlo och jag passade på att byta om från linnen till klänning, något hon såg mer missnöjd ut över än deodoranten dagen innan. Hon krävde dock att jag väntade med att byta från jeans till strumpbyxor tills vi var framme hos Annette. 
Efter lite kalabalik hos "Samara" så var vi tre och en tomte (Tott, såklart) återigen inpackade i en ny bil och på väg upp mot Härnösand. (Den meningen kommer vara så mycket mer logisk när jag fått bilderna.)
Efter ett stort kramkalas i farstun så knatar vi upp till vardagsrummet där Karin redan sitter och väntar på oss. Vi donar lite och dukar fram på bordet för ett tårtkalas och när båda Sannorna (de fick heta Trollet och Ed senare under kvällen för att undvika missförstånd) och Chrille dykt upp var det bara att hugga in på de två tårtorna som födelsedagsbarnen bakat, en med bananer och en med hallon.
Efter en polkagrisspäckad presentöppning tackar Sundsvallarna för sig och lämnar oss att leka en omgång kurragömma och x antal omgångar med "Werewolf" under vilka även Fanny och Sofia dök upp. För er som inte vet vad Werewolf är så kan vi sammanfatta det som Maffia, fast med övernaturliga titlar.
När tårtorna hade lekts bort ur våra magar så samlades vi återigen i köket för att hacka upp lite tacos.
Efter maten visste vi inte riktigt vad vi skulle hitta på så vi vinkade av Kix och Karin och samlades sedan framför Labyrinth och Repo! The genetic opera. Problemet med den första är ju just dragningskraften; David Bowie. Han har hokceyfrilla, fult smink och tights och ändå sitter man och smådreglar över honom. Repo! var det däremot bara Sanna (Ed) som gillade förutom vi som redan sett den, både Fanny och Nike tyckte att den var alldeles för obehaglig och stackars Nike var tvungen att vända bort blicken eller hålla för ögonen flera gånger när Repoman jobbade.
När vi sett klart på filmerna var klockan 11 och jag insåg hur förbenat trött jag var så det var bara att plocka ihop mina saker, plus Maos sovsäck och paraply, och knata hemåt med en Thorssa i örat.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter som en mysig lördag ^^

2010-05-09 @ 21:08:06
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0