Upp och Lejonkngen

Det var de två anledningarna att jag egentligen åkte ut till Bob i Indal i fredags. Gissa vilka två filmer vi inte har sett?
Men asbra helg har det varit. Massa mysprat, fina bröst, vattenpipsdoft i luften och en hel del vin varje dag. Tror vi drack minst vin i fredags och då var det ändå 5-6 glas på typ 2-3 timmar.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva att vi gjort här, så mycket spännande att berätta om finns det nog inte.

Fredag så inveg hon sin nya vattenpipa på hennes föräldrars balkong efter att vi ätit någon grymt god middag som jag inte riktigt kunde identifiera. Sen hem till henne och inviga den lite till på gräsmattan före vi smög in i lägenheten och satte igång Anastasia.

Lördag var ju som sagt spektakulärt varmt och vi kände oss konstant dödshotade av solen som stekte på bäst den ville utan att ägna oss stackars uttorkade satar en tanke. Alltså dricker man vin, för det vet ju alla att vitvin med mineralvatten är den bästa källan för vätska under årets första sommardag. Hennes föräldrar som vi återigen våldsgästade för matens skull hade nu en hel gris på grillning - på riktigt alltså, tryne till svans och klövar – och till allt detta kött serverades femtielva slags smårätter som alla var läskigt goda. Kan någon säga matkoma?
Kvällen avslutades med vattenpipa på hennes gräsmatta framför solnedgången och massmord av kamikazemyggor före vi gick in i lägenheten för att plocka ner hennes kök i flyttlådor och jag somnade på soffan med ett halvdrucket glas vin bredvid mig på bordet. Mycket stiligt.

Imorse (yes, det är fortfarande söndag när det här skrivs) vaknade vi till hennes mobillarm som berättade för oss att vi minsann måste upp nu om vi skulle hinna lämna Nelly (hennes hund) hos hennes föräldrar före vi skulle lämna landsbyggden för Sundsvall igen.
Väl inne i stan köpte hon mer tobak till vattenpipan före vi hamnade på Innergården med varsin kokostopp och mugg med varmt innehåll. Hon hade tidigare under helgen klagat på hur slitet hår jag hade och innan jag visste ordet av så hade hon puttat iväg mig till sin frisörkompis och fått honom att lova att klämma in mig. Det tog dock ett tag så vi hann fönstershoppa några varv i stan och prova ytterligare ett cafés varma drycker före det var dags att trycka ner mig i en stol och slå in mig i ett svart skynke som påminde åtminstone mig om Darth Vader.  Nu har jag en snedlugg som envisas med att falla ner i ögonen på mig men jag ser ut som en rätt söt buspojke…


Kommentarer
Postat av: jenny

fin blogg :)

2010-05-17 @ 06:51:49
URL: http://jenjys.blogg.se/
Postat av: Emelie

Låter som en trevlig helg det där!

Btw, any pics of your new hair? Me curious! =P

2010-05-17 @ 12:53:18
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: s.

Men du.. inveg? Jag ryser!

2010-05-19 @ 23:11:15
URL: http://nogg.se/petites

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0