Elisabeth goes undercover

Igår köpte jag en kostym. Jag tycker att den känns som en sådan kostym som man förväntar sig att en 40tals-gangster skulle ha på sig om jag bara hade haft en hatt till den.
Så idag när vi inte hade några (viktiga) lektioner så gick jag och Kalle på stan och letade efter just hattar till våra kostymer. Självklart var vi ju tvugna att Suit Up! inför denna eskapad och oj vad jag inte kände igen mig själv! Varje gång jag såg mig i spegeln såg jag en skitsnygg kvinna, men det var ju verkligen inte den vanliga Ellis. I mitt eget huvud satte jag ihop en "kontaktannons" med bild på mig i kostymen där jag skulle berätta hur mycket jag tycker om att titta på Disneyfilmer och klättra i träd. Helt surrealistiskt.
Jag deklarerade därför att jag idag inte var den "vanliga Ellis" utan istället var "Elisabeth - vuxen" undercover. Kalle gick med på denna beskrivning eftersom jag tydligen såg ut som en "heartless icequeen that will rip your heart out in court", dock tyckte han att jag röjde mig med jämna mellanrum. Som när jag var tvungen att dra upp mina tåstrumpor som halkat ner längs benet av att gå i klackar så länge. Eller när jag plöjde mig igenom en lövhög och började sparka upp alla löv i luften så att de skulle regna i fina färger över mig.
Jag vet inte, jag kanske inte är helt redo att växa upp än ändå? Jag vet iallafall att jag har fruktansvärt ont i fötterna efter en heldag i klackar och eftersom man inte kan ha gympaskor till gangster/advokatkostymer så är jag nu tillbaka i de vanliga jeansen....

Kommentarer
Postat av: Emelie

Very nice med en kostym! ;D Min snygga Elisabeth-ganster <3

2010-10-05 @ 20:31:51
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Jess (jag vill också ha ett smeknamn liksom)

Jag vill se dig i kostymen, heting!

2010-10-05 @ 23:24:13
URL: http://celibacyandthecountry.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hej Namne? Skulle vara kul om du kan höra av dig:)

ELGO

2011-11-01 @ 22:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0