Så kan det gå

Idag har jag varit sådär jobbigt äckeltrött hela dagen och det blev verkligen inte bättre när vi under sista lektionen (15-17) hade matteföreläsning och jag "headbangade i slow motion". På grund av detta bestämde jag mig för att trots allt skippa föreningsmötet som var inplanerat vid 18.30 utan istället fokusera på att hitta någon slags näring tillsammans med Erii och Jessica. Vi hamnade på Kermit med en vegetarisk familjepizza där jag matmesade i mig en knapp tredjedel. När maten hunnit smälta bort så bestämmer vi oss för att det vore trevligt att ta ett glas vin och vips är vi på jakt efter en tisdagsöppen krog utan konstig stämning.
Efter ett antal missar så hamnar vi tillslut på Irish där vi sätter oss och diskuterar hypen kring sex. Är det så bra som såna som jag får det att låta eller lider varenda jävel i tysthet av ett medelmåttigt överdrivet sexliv? Under hela diskussionen så sitter det en ensam snubbe vid grannbordet och stirrar på oss och mitt i en utläggning så hoppar han upp och frågar om det går bra att sitta med oss istället. Jo, det kan han väl få göra även om det innebär att vi måste byta ämne till något mer "svenssonanpassat" och genast är 20 frågor igång. Och vilken jävla människa! Arrgoantare, omognare och mer pompös mimbo får man leta efter. Han börjar med att kännas som att han funderar på vem av oss tre han ska stöta på och två minuter senare slänger han ur sig att han minsann har fru och barn. Varför sitter han då ensam på krogen en tisdagskväll, och varför i hela friden fortsätter han att treva efter en öppning???
Han snackade om hur han jobbade med ungdomar som hade det svårt eftersom han själv "varit en sån" men sättet han hjälpte dem var genom att jobba på en ungdomsgård "utan några regler för att locka dit ungdomarna, och sen när de är där kan man ju börja lära dem vad de ska ha för egentliga värderingar." Men han kunde inte fatta varför nån av oss tre pluggade för att bli läkare eller apotekare "det är ju jättemycket man måste läsa i böcker då" och tyckte att vi var lika fjantiga so hans fru som pluggade över huvud taget, sånt gör man ju bara för att man inte vet vad man vill.
Och hur kunde man bo i norrland? Det enda bra med oss är hans billiga sommarstuga i kramfors, i övrigt ligger vi "alltid två steg efter eftersom allt börjar i Europa, sen kommer till Malmö, sen Stockholm och sen hit efter nåt år". Needless to say, när han gick på toa svepte Erii deras två glas och jag drog i mig en halv deciliter av min kvarvarande öl och sen sprang vi så snabbt vi kunde från krogen och iväg till bussen.
Men vi borde ju bett bartendern att fota hans min när han kom ut och bara ser ett halvt ölglas där vi tidigare suttit och "intresserat" lyssnat (aka läst undertexterna på VMA över hans axel) till allt han sagt.


Oh, och jag kanske har ett septemberuppdrag på G, annars får det väl bli att dricka ett helt ölglas utan att springa iväg halvvägs igenom.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, trevligt med en spontan utgång på en tisdagskväll ;)

Fy fan va drygt med den där gubben! Uff.. (Diggar ditt ord förresten; mimbo XD)

Haha, bra ni lämna han sådär, rätt åt han ;P (Skulle också velat sett hans min! XD)

Btw; drack du öl??? Öl?! Why?? =O Bläää XP



Oh, vad är sept. uppdraget? ^^ Jag vara nyfiken...

2010-09-15 @ 17:55:45
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0