Viktiga grejer

Om två timmar har jag mitt första labb.
Före dess så skulle vi ha läst nåt i vårat labb-häfte som jag såklart glömt hemma och i vilket fall inte hittar på internet. Smidigt värre, får väl hänga mig över Jocke, såg ut som att han hade det med sig iallafall.
Dagen började med matte där alla suckade och stånkade åt läraren som springer runt som en yr höna och glömmer bort att förklara två tredjedelar av sina uträkningar i stressen av att vi måste gå fort framåt för att hinna med hela kursen.
Jag tillbringade lektionen åt att tillsammans med Lisa och Jessica skratta åt hans fruktansvärda stavning och smsa riksdagsval och bananer med Märtha.
Under kemin snackade hon om hur atomer och molekyler binder ihop sig med varandra och även om hon, till skillnad från matteläraren, kunde förklara det bra och allt så fanns det inte särskilt mycket energi över åt att lyssna intresserat när det är sista passet för lunch. Istället satte Erii ihop en formel åt Jessica om hur hon ska lyckas snärja sin tilltänkta, jag tänkte delge er denna matematiska uträkning av kärlek här.
♥ - (-s/3) = 47c
Förstår ni? Bra, men jag förklarar ändå. ♥ är kärleken men den får inte vara hel eftersom hon saknar slampigheten (s) och sen måste man dela på 3 eftersom han är gift. 47 är en bra siffra och c står för celibat, vettigt va?

Andra vettiga saker är att det står en massa skrufs om katter på min arm. Imorse så dök det nämligen upp en gammal barndomsvisa i mitt huvud när jag gick till bussen men jag kunde inte minnas den riktiga texten, så jag har tre versioner av den på armen allt eftersom jag kom på hur den gick.
För att ni ska slippa göra samma sak så kastar jag in texten här. För så snäll är jag.


Dagens Visa

Ge din katt en träsko så att man kan höra när den kommer
Katter borde klampa, så att man kan springa därifrån tippetippetipp

Ge din katt en lykta så att man kan se den när man kommer
Katter borde lysa, så att man kan springa därifrån tippetippetpptipp

Ge din katt en sur sill, så att man kan lukta när den kommer
Katter borde stinka, så att man kan springa därifrån tippetipppetipptipp


Kommentarer
Postat av: Emelie

Fy va drygt, nog för att min kurs är jobbigt, men skulle nog icke orka med det du pluggar heller.. =P Men bara att kämpa på! <3

2010-09-08 @ 15:25:46
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0