bfhöagn

Imorse klockan 6 var det +5'C i skuggan. En halvtimme senare var det tydligen +10'C i solen. Just nu är det ungefär 15'C. Fattar ni hur underbart det är? Nu åker vinterskorna tillbaka till garderoben och har inte tillstånd att komma ut igen förrän i november! Jackan har jag inte bestämt mig om än men jag lutar ändå mot att hänga undan den också om värmen fortsätter veckan ut.
Istället för att vara ute och gassa i solen som resten av världen har jag hela förmiddagen suttit instängd i en tentasal och skrivit om Fysik A. Jag har ingen aning om hur det gick. Det kändes bättre än första varvet och jag svarade på allt, men har ingen aning om hur rätt jag svarat. Fanns en fråga om hur snabbt ett halvt kilo smör skulle smälta om man hade 345W på en stekpanna eller vad det nu var som skulle smälta det. Först fick jag det till 47 sekunder, men det kändes lite väl snabbt, sen 2.2 månader, vilket istället var lite väl långsamt till och med för mig. Till slut fick jag det på något vänster till 25 minuter men det låter egentligen också långsamt? Nåväl, vi får väl se. Hellre 25 minuter än 2 månader iallafall.
Efter 2½ timme lämnade jag in tentan och vågade mig faktiskt på att strunta i att åka direkt hem och sätta mig med Matte C, istället drog jag med Micke på stan för att han skulle vara smakråd åt mig när jag brände mitt presentkort på H&M (en snygg klänning + en ghostbustershuvtröja + shampoo) och sen gengäldade jag tjänste genom att stå med huvudet böjt över herrparfymer i en halvtimme. Mina händer kommer aldrig lukta normalt igen.
Men som sagt. Omtentavecka nu. 1 av 4 avklarade. Plus biologiredovisning på måndag och kemitenta nästa tisdag. Men det pluggandet kan vänta, nu ska jag tidsfördriva genom att städa köket. Jag fattar itne att våfflor kan lämna en sån röra efter sig.

Och nej. Jag orkade inte komma på nån rolig rubrik.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Såå härligt med denna värme som kommer nu! =D

Hoppas att tentan gick bra sötnos, lycka till med de andra också! <3

2011-04-11 @ 20:17:47
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0