Förvirrande men rolig kväll

*EDIT* Vadsomhelst blev sur över hur elak jag var som skrev det här inlägget, så nu har jag bytt namn på honom och Denandra.

Det är påsk"lov" och hela Sverige återvänder till sina hemstäder för att äta sill med familjen och supa med gamla kompisar. Under en MSN-konversation hade Vadsomhelst frågat vad fredagsplanerna var och om jag ville käka middag pch glo på Disneyfilmer med honom och nån kompis vars kök han tänkte sno? Jag är inte personen som tackar nej till varken mat eller Disney så såklart hakde jag på, Thorssa tänkte vara med ett tag men i slutändan kände han tyvärr inte för Disney utan stannade hemma istället.
Men vi tre snodde ihop ungefär lika många kilo kycklingsallad medans jag haglade bögskämt över dem och de skrattade åt ... well, mig, antar jag. Salladen blev iallafall läskigt god sin avsaknad av tomater till trots och förvånansvärt mycket gick åt med tanke på att det var två normalätare jag åt med.
Det blev ingen Disneyfilm för Denandra som vi var hos hade inga filmer på varken DVD eller dator, däremot roade han och jag oss, till Vadsomhelsts förtret, med att spela Disneylåtar för varandra på konstiga språk (Spaniens Ursula är perfekt!) I övrigt satt vi väl bara och drygade oss med skitsnack och alkohol tills det var dags att gå ner till krogen och det är här kvällen tar en för mig helt ny vändning.
Jag vet inte hur vi kom in på det, men det kom fram att jag är ful. Enligt mig var vi tre stycken 4or som suttit och förfestat, det gick tydligen inte fulla pojkar med på att jag hade rätt i. De kunde vara hyfsat överrens om att de låg kring 4or men det fick tydligen inte jag göra, trots min utförliga lista på vad som är mina rent fysiska skavanker. De anklagade mig för dåligt självförtroende - Bullshit. Mitt självförtroende och jag har aldrig tvivlat på att jag är bäst på i princip allt jag tar mig för, jag råkar bara ha en realistisk självbild som inser att jag inte dessutom är snygg. Vilket är helt ok, ingen kan ha allt och jag förstår att någon så fantastisk som jag ändå inte behöver den perfekta kroppen för att folk ska beundra mig.
Tyvärr så släppte de inte den här debatten under resten av kvällen. Till min stora förnedring så började de när vi kom till krogen istället med att hoppa på främmande killar för att poängge mig på 10gradiga skalor. Vem fan gör nåt sånt?! De flesta gick tackochlov därifrån utan att slänga ur sig nån siffra (som jag tänker tolka in som att jag har rätt) men en och annan snäll idiot svarade och påstod sig hålla med dem. En av de tillfrågade killarna visade sig vara barndomskompis med Vadsomhelst och hamnade därför vid vårt bord, riktigt trevlig snubbe trots att han hade dålig syn och gillade barn. Jag och Denandra provsmakade som sig bör varandras drinkar och tyvärr förlorade jag godaste-drink-tävlingen, något den här barndomskompisen uppmärksammade och inom en halvtimme hade han köpt en likadan till mig "för jag menade verkligen vad jag sa, du är inte alls ful". WHAT THE ACTUAL FUCK?
I slutet av kvällen hade jag han, nån 19årig knäppskalle och nån latinokille som höll på att bedyra hur bra jag var och försökte byta nummer med mig. Jag fattar verkligen ingenting, sen när blev folk så himla konstiga? Förut har jag ju kunnat ha precis vad jag vill på mig, umgås med packat drägg och fortfarande "gå säker". Nog för att jag hade en snygg klänning på mig, men snygg kan den faktiskt inte ha varit.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, lät ju som en spännande kväLl =P Men du är fiiiin sötnos! <3

2011-04-24 @ 18:19:46
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0