Majs nya grej?

Kommer ni ihåg att jag hade ett nyårslöfte förra året att göra något nytt och spännande varje månad?
Jag bestämde mig ju för att fortsätta med det även iår även om jag inte tänkte stressa fram något den sista "bara för att". Men nu verkar det som att jag har årets majuppdrag på G.
Jag har i flera år velat lära mig poledancing för det är så sjukt häftigt hur man kan använd muskler folk inte visste fanns på ett sätt som inte ser ut som att man använder dem alls! Tyvärr har alla kurser jag tittat på varit en-gång-i-veckan-kurser eller helg-kurser nere i de stora städerna som ligger minst 5 timmar bort med tåg. Inte riktigt värt det, så jag har alltid suckat och fått klara mig utan det ändå.
Men! Nu har jag sett affischer på stan om att de i mitten av maj ska ha en lördag tillägnad workshops i ämnet nere i Sundsvall! Det är ju hur bra som helst! Det var visserligen lite dyrt med 250 för en ynka timme, men om jag känner min kondis rätt så är en timme av aktiv rörelse rätt lång tid enligt min kropps tidsuppfattning. Och det skulle innebära att jag äntligen får prova på något nytt och spännande! Har frågat runt lite bland kompisar och vissa verkar mer på än andra men det verkar iallafall inte som att jag kommer dyka upp ensam.
Men fattar ni hur jävla kul det vore att prova på? Och om jag ändå ska flytta söderut till hösten kan man kanske kolla möjligheterna för en "riktig" kurs där nere ifall det visar sig att det här är så kul som jag inbillar mig.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Fan va spännande! Jag skulle också gärna testa på det, men tyvärr befinner jag mig ju inte i stan då =/

2011-04-20 @ 23:02:58
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Btw, ang. videon - wtf med ettan, även att de började bråka för fulla muggar, hahaha xD

2011-04-20 @ 23:04:53
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Richie

Kör på!

2011-04-30 @ 13:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0