Moralpanik

Ni kan inte ha missat det. Tydligen så "poledncade" Miley Cyrus på Teen Choice Awards förra sommaren och sen dess så har den ploppat upp som en "relaterad video" på de mest orelaterade sökningar och folk hade tydligen ett ramaskri. Efter att ha letat poledancevideos för förra inlägget så länkades den såklart upp igen och jag kände att nu var den faktiskt tillräckligt relaterad för att jag skulle orka bry mig.
Moraliserande video med stillbilder och en massa upprörd text.
Stillbilder.
Moraliserande snck utan ens en bild på själva "dansen".
Till slut hittade jag denna hemskhet. Se själva hur hon i sina "booty shorts dnces like a Britney Spears-like stripper while her brah is completly showing".



Alltså. Jag vet inte ens om jag ska skratta åt hur löjligt det är att det där kan få kallas för poledance (Lena Ph med "det gör ont" var ju för tusan värre) eller om jag ska gråta över att en flicka som försöker upptäcka sig själv inte ens kan få ha på sig "normala scenkläder" och stå bredvid en pinne utan att media ska blåsa upp det till en sexskandal.
Nu ska jag ta fram mitt fejkleg som påstår att jag är 15, ta på mig en kort klänning och gå och köpa en gurka. Undrar hur många som skriker över det?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men snälla rara, vilket tjaffs! Jag bara satt och vänta på att själva poledancingen skulle börja, men det kom ju inget, det där var ju ingenting för tusan =P

2011-04-20 @ 23:09:45
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0