FUCKING EPIC WEEKEND!

Yes, den här helgen tillbringades i Stockholm hos Dilde, men viktigast av allt på STOCKHOLM ZOMBIE WALK!
Det var så sjukt häftigt så ni anar inte! Hela gatorna kokade av nerblodade människor och förutom att jag fick ett getingstick i nacken/axeln så var allting helt fantastiskt. Men att bli stucken av randiga äckliga saker får man väl i och för sig räkna med när man är nerdränkt med sirap..
Jag gick hela walken med två killar jag träffade uppe på kullen där vi började, Jocke och Mathias som var jättetrevliga och vi bondade över delat blod. Efter walken var det sagt att man skulle röra sig mot Tantolunden för att äta och dricka och fortsätta ha zombieskoj, men det blev bara jag och mina zombiebuddies och Lady Gaga (Sarah), Miley Cyrus (Josephine) och deras kompis Michelle som tog oss dit efter att himlarna öppnat sig. Men vi 6 hade kul iallafall och satt där och snackade i säkert 3-4 timmar före vi insåg att solen började gå ner.
Det var skithäftigt att se hur gatorna kokade när vi gick stapplade hundratals med nerblodade människor som en flod genom staden, men man märkte av att folk vände mer på huvudet efter en ju färre vi var och när jag ensam väntade på bussen hem så var det en tjej på busstoppet som blev hysterisk och undrade vad som hänt mig, jag - som vid det laget inte längre tänkte på att jag var nerblodad - försäkrade henne att jag bara frös lite grann och att det inte var någon fara. Det tog rätt mycket av hennes panik för att jag skulle komma ihåg att jag hällt en halv liter fakeblod över mig och att hon skulle gå med på att jag inte behövde någon hjälp... 
Det var oerhört värt att åka ner för det här och jag måste verkligen se till att vara med nästa år också!



 Vi var en del som gick som sagt... 800-1000 enligt vad jag hörde
 Plants Vs Zombies  Zombiebuddies! Jocke i vitt, Mathias i grått
 Lady Gaga och Miley Cyrus!


Vissa var ju mer ambitiösa i sminket och allmänt läskigare än andra:

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, låter som en häftig upplevelse ;) Jäklar va många ni var alltså =P Och usch va vissa var äckligt sminkade, såg ju verkligt ut på några xP

2011-08-23 @ 00:38:39
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0