Vart fan tog helgen vägen?

Nej, jag har inte supit ner mig och legat i en rännsten hela helgen. Men i fredags var jag övertygad om att det var typ tisdag eller onsdag och fattade inte varför alla skrev om hur de skulle supa, förräns det nästan inte var fredag längre. Igår och idag har kännts som en enda lång och lugn lördag, om det inte vore för tentastressen som inte går att skaka bort i mer än 10 minuter åt gången, om jag har tur.
Så idag har jag levt på rätt mycket socker. Nästan mer än igår. Och försökt komma underfund med hur fan det var man räknade ut pH-värden av blandade syror och baser, eller vilka enzymer som gör vad och hur jag ska komma ihåg de viktigaste aminosyrorna och vad det nu var som hände i citronsyracykeln och allt annat sånt där roligt som de kan slänga in. På övningstentorna har de deuustom kromatografi-frågor, som inte tas upp någonstans i vår litteratur. Tur att jag har boken för basårets kemi b här också...
Så imorgon bitti skriver jag tenta. Sen ska jag lägga mig ner någonstans och dö. Sen får vi se vad som händer... Men dö ska jag göra.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Stort LYCKA TILL på tentan sötnos, kommer säkert gå bra ska du se! =) Och du får inte alls dö, för på onsdag är du min och då ska jag krama sönder dig! =O ;D <3

2011-12-19 @ 22:02:04
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0