Inspiration?

Jag har nyss varit på ett möte med MINK. Inget nytt om Egoinas sponsring än och efterlysningar på "lokala profiler" till vår Pecha Kucha under kvinnodagen och allmänt häftiga kvinnor till After School-minglande eller föreläsningar. Inget direkt oväntat alltså.
Det som bestämdes var att alla närvarande skulle dyka upp på ett till möte nästa vecka och tills dess skulle ha kommit på åtminstone 3 personer till Pechan och gärna folk till andra grejer också. Jag känner mig osäker, var går gränsen för "lokal profil" måste det vara någon med ett viktigt jobb, någon som syns mycket eller "räcker" det med en spännande människa från trakten? I mitt huvud snurrar idéer och jag vet inte hur många av de personligheterna är vad de tänkt sig.
Jag tänker på Julia som vi hade i historia på gymnasiet, hon har ett häftigt liv bakom sig, men jag vet inte hur mycket "karriärinspirerande" hon är som "bara" är gymnasielärare. Reaktionerna på mitt förslag var ungefär samma...
På väg till bussen tänkte jag att Kalles mamma som är chef för barnroteln på polisen, jag skulle gärna lyssna på hur hon hamnade där. Karins mamma är domare, sjukt coolt! Emelies mamma är bara sjukt cool och stark i sig själv och jag skulle tycka det var hur kul som helst att få resten av föreningen att förstå det. Samtliga mammor och Julia skulle vara grymt kul att ha både som After Schoolsnackande eller på Pechan.
Till Pecha Kucha så skulle det faktiskt vara rätt spännande att lyssna på min mentor från gymnasiet, Pascal (som nu är rektor på någon ny skola), också. Vi kom aldrig riktigt överrens under gymnasiet, men jag tror att det vore spännande att höra honom prata om en kvinna som inspirerat och påverkat hans liv.
Det är mina tankar om vad det finns för sundsvallsprofiler som jag gärna skulle tipsa om. Men jag vet som sagt inte alls hur väl de skulle stämma in på vad styrelsen, eller resten av MINK, tänkt sig. Men vad tycker ni, är det namn värda att nämna på mötet nästa vecka? För isåfall kan jag ju maila ordföranden redan nu och kanske hinna få tag på folk tills mötet.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Naw, va fint du skrev om min mamma! :3 Visar jag henne detta kommer hon säkerligen bli supersmickrad! ;) Sötnos <3

2011-02-04 @ 22:51:11
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0