Uppsala <3

Jag har hittat min framtida stad den här helgen.

I fredags hoppade jag på en buss som åkte söderut efter skolan och bara lite mer än 4 timmar senare hoppade jag av och pip-studsade ikapp med Emelie. Fan vad jag har saknat den flickan! Särskilt saknat att ha riktig ensamtid med henne, sen hon flyttade har vi egentligen bara haft en egen kväll med varandra så det var verkligen på tiden nu!
Vi tog oss hem till henne och åt en jättegod lasange som hon rört ihop åt oss före vi fixade på oss kallare kläder (och extra tjocktröjor och leggins för att överleva resan) och gav oss iväg till Värmlands nation för att dansa bort natten.



Vi mötte upp med Beelz och några av hennes kompisar också, men det var bara vi tre som satt i en soffgrupp med massa äckliga brats och pratade och drack i väntan på att dansgolvet skulle öppnas.

 Emelies kompisar som jag glömt namnet på

Det är fantastiskt hur onykter man ser ut när man blundar på kort, hans första och mitt tredje glas för kvällen, men det sysn verkligen inte någonstans...

 Min Emelie <3
 Alltid lika snygga Beelz~~ <3

Efter ett tag öppnade faktiskt dansgolvet, och ett tag fick vi tillochmed upp Beelz för att dansa med oss, även om han var tvungen att dra hem tidigt och vara en duktig student. Men det var kul att ses, om så bara i nån timme.
Det var löjligt fullt på dansgolvet, när man först kom in i biblioteket (där det var) så var det skitkallt och vi bestämde oss för att dansa oss varma, efter 10-15 minuter var det så pass många därinne att man inte behövde dansa sig varm, det räckte med att finnas i rummet för att svettas och efter kanske en halvtimme stod man bara där som en hoppande sardinburk utan det minsta utrymme att faktiskt dansa på. Så då flyttade vi flickor oss ner en våning till det större dansgolvet, som rätt snabbt blev lika fullt det.

 Gruppbilder!

Vid midnatt gick vi hem och somnade, hon för att hon börjat bli förkyld och jag för att jag är en tant.

________

Nästa dag var det sightseeing och shopping i solskenet som gällde, det var tydligen -14'C men i solen kändes det nästan som plusgrader.
Vi började uppe vid slottet där man hade en fantastisk utsikt över hela staden. Hur fint som helst!




Slottet var stort och rosa utan några ordentliga torn så egentligen var väl inte det så jättespännande i sig, men det var som sagt himla fint där så vi gick ett varv runt det, skrev i snön, märkte av temperaurskillnaden i sol och skugga, såg ett brudpar fotograferas och klättrade på kanoner.



Efter slottet gick vi ner till domkyrkan och tittade på den också. SJUKT stor hög var den, det måste ju få plats med två kyrkor staplade på varandra under det där taket!



Det som var mest mysko med kyrkan var inte att den, som många andra domkyrkor hade gravar i golvet, utan att gravstenarna var försedda med ringar. Är det bara jag som oroar mig för när alla präst-zombies kommer upp ur golvet för att någon klyftig jävel har dragit upp stenarna med hjälp av ringarna?



Efter ett tag lämnar vi kyrkan zombiefällan bakom oss och rör oss ner mot staden istället för att shoppa loss.

 Norrlands Nation, mitt framtida "hem" om allt går som det ska.

Det blev inte så mycket losshoppande när allt kom omkring, vi hann gå i 3-4 butiker (inklusive Tehörnan som hade helt underbara teer, vi stod där i säkert en halvtimme och bad att få lukta på smaker som "äventyr", "varma kyssar", "nalle puh", "maja gräddnos" (de hade alla kraktärer från Pelle Svanslös serien eftersom det var just Uppsala) och massa andra spännande namn) före vi kände hur hungern smög sig på och hamnade på kinaresturang istället.

 Sötnöta #1
 "Men vad fan Elisabeth, nu blundade du igen!"
 "Nu så!"


Efter en ljuvlig måltid av 4 små rätter + efterrätt skulle stan stänga om bara några minuter så vi drog hem och åt godis och såg på film istället.
Vi hade 2 kilo godis att dela på, tyvärr blev inte allt uppätet på en gång, men fan vad gott det var! Vi sjöng singstar med våra ringrostiga röster och tittade på tjejfilmer som Burlesque (sjukt bra!) och Eat, Pray, Love (supermysig) före jag somnade strax efter midnatt.



__________________________________

Söndagen anlände tyvärr den också, det är alltid lika svårt att säga hejdå.
Jag skulle iallafall inte åka förräns på kvällen, 48 timmar efter att jag hoppat av bussen på fredagen. Dagen tillbringades med att äta lite mer godis, supergod frukost och sen in till stan för att göra av med de pengar som dittills klarat sig orörda under helgen.
Ok, nej, vi shoppade kanske inte så mycket som vi gissat på, men det betyder verkligen inte att vi snålade särskilt mycket. Under de tre timmar vi var inne i stan och vandrade hann vi samla på oss tre påsar var med grejer, trots att vi redan handlat lite grann dagen innan.
Sen åkte vi hem och kramades en sista timme före det var dags att säga hejdå.

Men jag har haft en fruktansvärt bra helg tillsammans med min lilla galenpanna, trots att hon inte mått helt hundra.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tre påsar var? Två påsar var kom vi väl hem med igår? =P New Yorker och H&M ^^

Underbar helg med dig sötnos, är så glad att du kom, detta måste vi göra om snart igen! <3

2011-02-21 @ 15:23:51
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0