Kanske

Förra veckan blev Assar halt. Han fick komma till vetrinären som tittade, gav smärtstillande och skrev ut mer som han skulle få gå på i en vecka. Hans tass blev bättre, sen blev den så bra att han stödde på den en gång och sen minst lika dålig som den var före han kom till vetrinären.
Igår fick jag ett sms från mamma; han hade vetrinärstid 9.30 idag för att de skulle se om de kunde komma på vad som var felet bakom haltningen, annars tyckte vetrinären inte att det skulle vara rättvist att ha kvar honom. Jag kände hur magen blev som ett bottenlöst hål. Allt som sades efter att jag fått det smset lyssnade jag bara på halvt och det var framtvingade leenden som svarade på vad folk frågade mig.
Mamma tror att jag är på skolan, hon sa att jag inte fick hoppa över en matte och fysik föreläsning för att eventuellt få mer tid med vår hund. Glömdröm att jag kommer kunna fokusera på hur man räknar ut hastigheter på fysiken eller ritar trianglar på matten när jag inte vet om min hund får överleva dagen.
Nu har jag fått ett sms: Han har 40's feber, har fått smärtstillande och antibiotika och svullen-tass-mojs är skickat på bakterieodling. Man tar inte bakterieodlingar när allt hopp är ute, eller hur? Å andra sidan kan bakterieodlingar ta 2 timmar eller 2 veckor.


HAN SKA BLI BRA. Fick jag i sms nu.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja, han SKA bli bra, så det så! Jag håller tummarna för honom, klart han ska bli bra! Finns här för dig sötnos, det vet du! <3

2011-01-28 @ 01:41:39
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Beelz

sv: youll love it

2011-01-28 @ 14:03:01
Postat av: Anonym

also: http://d3uwin5q170wpc.cloudfront.net/photo/73094_700b.jpg ;_;

2011-01-29 @ 19:35:06
Postat av: josefin

jo, en del har hänt.

hittade tillslut rätt med kärleken, köpte lägenhet tillsammans. Han är nu i afghanistan på utlandskänst. så livet är rätt annorlunda jämfört med ett år sen. Men jag trivs :)

2011-01-30 @ 12:52:55
URL: http://jossefinast.blogg.se/
Postat av: Beelz

sv: People keep disappointing.

2011-01-30 @ 13:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0