Så jävla typiskt

Kämpade mig upp när klockan ringde 05.45 imorse. Har man tenta så har man, och då är det bara att bita ihop och hinna med bussen som går 06.25 på morgonen. Dyker upp på skolan och kollar schemat för att se vart vi ska vara. Såklart är vi inte på campus utan jag måste ut i kylan (-27'C) igen för att gå iväg till folkets park, typiskt.
Ser inte någon i klassen när jag är där men det var ungefär 4 klasser utanför skrivsalen så tänkte att de kanske bara försvunnit i folkvimlet, men vår tenta står inte på listorna..? Springer ut och runt byggnaden för att komma till en annan skrivsal, även den tom på folk i klassen och utan våra listor. Men jag dubbelcheckade ju att det var här jag skulle vara nu?
Tre minuter i 8 fick jag tag på någon tentavaktstant som hade lite koll, tydligen skulle vi skriva tentan klockan 14, om 6 timmar. Visst, jag borde antagligen ha kollat tiden också men förutom när vi skrev vår absolut första tenta på en lördagmorgon har vi alltid skrivit klockan 8.
Och inte blir min kropp gladare av den här insikten heller, i ett försök att hålla ögonen öppna under busspluggandet hade jag nämligen försökt motivera mig med att jag "om 4 timmar kan åka hem igen och sova resten av helgen". Såklart är jag fortfarande vaken och har gått in i övertrött-mode där allting är i en dimma men utan att jag känner mig det minsta trött. Yaaay...
Tentan i sig var iallafall itne så elak som jag trodde, men å andra sidan betyder det inte helelr att jag klarat den. Jag står fast vid att fysik är så nära naturvetare kommer filosofi. Det är precis lika flummigt att försöka förstå, men här ska du räkna istället för att argumentera för att komma fram till, inte bara ett svar som i vanlig filosofi utan, rätt svar som i matte. Oh well, jag får se den här tentan som ett diagnostiskt prov där jag bara kollar upp vad jag måste plugga mer på inför omtentan.
När jag kom hem hade jag iallafall fått mitt paket från CDON med Coraline och Love Actually, livet kanske inte är så hemskt när allt kommer omkring ändå.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Fy fan va jobbigt att upptäcka att man är 6 timmar för tidig! Nedrigt.. Håller tummarna att det gått bra för dig iaf sötnos! <3

2011-01-15 @ 00:23:16
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0