Den 25e smäller det

Vet ni hur jävla bra IKEA är?
De har frukostbuffé för 30 spänn! Så vid 10 idag satt jag i Birstas ikearesturang och tröck i mig pannkakor, äggröra, bacon, stekt potatis, flingor, te, mackor och ägg. Finns värre sätt att börja dagen.
Jag, Kix var på Birsta och shoppae loss tillsammans med hennes storasyster Chattis och hennes bebis.
Min spendera-pengar-plan när jag åkte dit var:
Ladda mobilen, köpa smink för uppcon, köpa hårfärg och titta på en söt klänning jag sett på reklamskyltar.
Jag kom hem med:
Väldigt dyrt smink från make up store - jag skämtar inte, med såna priser är det inte konstigt att jag inte sminkar mig! Tack och lov rätt billig hårfärg och en hatt. Samt en ramlösa och tentagodis för imorgon.
Alltihopet gick på mer eller mindre 800, och jag fick typ 1300 från CSN eftersom det är en kort månad.
Heja mitt ekonomiska sinne...
Men vi hade iallafall väldigt kul under de 6 timmar som vi rände runt på ikea, klädaffärer, ÖB och småplocksbutiker.
Igår hade jag fått ett sms från chefen på apoteket där hon bett mig dyka upp någon gång den här veckan och skriva kontrakt och få mitt schema så efter Birsta så hoppade jag av bussen vid sjukhuset och gick dit. Såklart var hon inte där längre, men mina två favoriter fanns på plats så det blev att jag stannade och pratade med dem ett bra tag och eftersom de tydligen varit väldigt få idag och inte hunnit klart så passade jag dessutom på att plocka upp en låda med nyanländ medecin. Bara för att jag trivs så bra. Yes, jag är antagligen rätt knäpp, men det är samtidigt himla skönt att kunna trivas så bra med ett framtida yrke.
Så imorgon ska jag skriva kemitenta, få Kix att klippa och frga mitt hår och sen ska jag raka vägen till apoteket och fixa viktiga papper.
Vet att jag även lovat tentakelbilder men måste hitta nån som orkar och kan sminka mig ordentligt eftersom det blev en rätt ordentlig blandning av sminkgrejs som jag inte känner mig helt haj på. Men de kommer!

Kommentarer
Postat av: Emelie

I know, IKEA is awesome ;)

Och nog för att Make Up Store har bra smink, men de är som du säger ganska så dyra, så varför köpa sminket just där? =P

Ser fram emot bilderna! ^^

2011-05-25 @ 20:58:51
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0