Slimeball


Jag och Tott jobbade vidare på min cosplay igår. Fan vad glad jag är att jag känner någon som är så bra som hon och faktiskt kan göra verklighet av mina galna idéer!
Om någon mot förmodan misst det så ska jag vara tentakelmonster på årets UppCon och min dräkt är så sjukt jävla bäst. Igår så köpte vi ett kilo vadd och började stoppa tentaklerna och sy fast dem på kroppen, ett kilo och det räckte till alla utom en halv stor och de tre små ryggtentaklerna, så många extra lemmar ska jag ha att kramas med. Tygerna vi hittat är helt perfekta för syftet, när man såg högen av stoppde tentakler ligga där på golvet kunde man inte undgå vissa obehagskänslor, samtidigt som man ville provpeta på dem. Det intrycket blev ännu starkare när vi sytt fast dem över hela mig. Tyget ser och känns äckligt slemmigt så att man förstår alla små skolflickor som i början skriker av fasa och flyr för sin liv, men tentaklerna (när man är den som har dem på sig) är bara som stora myskuddar så jag tror ändå att jag precis som mina mer vana tentakelkollegor kommer få en hel del kärlek.
Bilder kommer när dräkten är helt klar och jag orkat köpa lila smink.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ser fram emot att se din dräkt, låter spännande det här ;)

2011-05-12 @ 14:15:00
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Richie

What can I say? Tentacles 4 teh win!

2011-05-16 @ 07:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0