Hemma igen

Jag var i Umeå fram tills igår för att redovisa, snacka inför grupp, lyssna, labba och lyssna lite mer.
Det har varit en riktigt kul vecka, vi var 5 stycken som hängde ihop och fikade och snackade strunt fram tills onsdag kväll. Jag vet inte om det är något jag skrivit om på bloggen förut, men efter introduktionsveckan gick jag runt och kände mig skithemsk för att hela klassen var så genuint jävla övertrevliga, jag kände mig som världens elakaste människa för att jag kunde tänka att någon hade en osmickrande tröja på sig. Men den här veckan har alla visat att de är människor som faktiskt kan ha mindre lyckliga och supergulliga sidor och det gjorde mig glad. Däremot så visade det sig att de på något mysko sätt fått för sig att jag var så där äckelglad på riktigt som alla hade verkat under introveckan. Micke och Catharina är övertygade om att de har sett en "bitchig" sida av mig och Gladness och Frieda suckade drömskt och undrade hur det skulle vara att se.... Vad jag gjorde för att framkalla den här reaktionen? Det satt ett gäng fjortisar bakom oss i föreläsningssalen och babblade högljutt om gruktansvärt ovidkommande saker som blommiga leggins och fester när det stod en volym-handikappad lärare framför klassen och försökte gå igenom kursens upplägg. Så sjukt respektlöst och jag satt verkligen och kokade, men å andra sidan så har jag gått i samma klass som Erii och Jessica som fick för sig att de hade en dödsfiende för att en tjej på basåret faktiskt sa till lite mindre diplomatiskt när folk snackade, så jag nöjer mig med att vända mig om mot tjejerna och, precis så högljutt att hela klassen ska vända sig om och blänga med mig, säga att "det är himla svårt att koncentrera sig på vad läraren säger när ni sitter här och pratar strunt, kan ni vara lite tystare?" Tydligen är det tillräckligt för att folk ska tro att det är min bitchiga sida. Vi får se vad som händer när riktiga bitch-jag tittar fram...

Igår när jag kom hem så var det dags för avslutningsfesten på poledancen och jag hade tänkt tillägna det ett eget inlägg med foton och filmer, men de hade löjligt strikt inga-foton-eller-filmer-på-danserna-policy så det blev inte av. Vi var 6 elever som dansade och 4 av oss hade med oss folk som vi bett filma (bara oss själva), men tydligen var inte ens det ok... Så tyvärr folket, ni får helt enkelt leva utan att se mig dansa före jag köpt en egen stång eller nåt åt det hållet. Eller så skickar jag ut en intresseanmälan när nästa datum släpps, vad tycker ni?
Erik ligger hemma och är sjuk sen i tisdags och tyvärr så var det så pass illa igår att han var tvungen att ställa in att följa med, så istället drog jag med mig Bob och vi stod där och miglade och tittade på dansarna tills kalaset var slut och vi satte oss på Daltons och snackade skit. Tror det är första gången jag alls kommit fram till bardisken där, bara det är ju intressant, att det ska krävas en torsdagkväll för att man ska få plats att bli serverad, och då var alla bord ändå upptagna. Men det var kul att hänga lite med Bob utan massa annat folk runt om, vi kom fram till att det var typ första gången på 1½år och att det nog borde åtgärdas.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahaha, jadu, när man inte ses varje dag i skolan så lär man ju inte känna varandra på samma sätt, men att klassa att säga till någon som "bitchig" det var väl lite väl att ta i, det är ju ingenting =P

Jättetråkigt att ni inte fick ta bilder, superdum policy =( Åtminstone borde man ju få ta bilder på sig själv tycker jag... Jag vill se dig dansa! ;)

2011-10-23 @ 10:40:04
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Beelz

Jag ryter till när folk snackar omkring mig. Fast det är alltid dom supersmarta på DV som lyckas babbla under föreläsning för dom redan kan allt. Så de säger saker "under andan" som ska visa att dom kan så jävla mycket.

Turligt nog är dom antisociala nördar så när jag ryter till med ett "Hörrö! SHH!" så vågar de inte prata med någon på resten av dagen.

2011-10-25 @ 00:09:22
URL: http://satan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0