@_@

Det är ju bra att jag hänger med i vad jag gör... Försökte nyss logga in på bloggen med lösenordet som jag inte haft på ett år, det tog 4 försök att komma på att det är bytt.
Har jag sagt att jag är sjuk?
Halsont, snorig och seg hela labbveckan. Kan eventuellt ha haft feber redan i torsdags kväll när jag verkligen kämpade för att få ner 4 tuggor middag. Vet att jag har varit varm sen igår åtminstone, även om jag svalnat av ner till 37.2 idag. Igår var det så illa att jag inte kunde lyfta något alls i princip, när jag skulle fylla på tevatten i vattenkokaren var jag nära att be Erik att göra det åt mig för att den var så tung att lyfta. När den var tom.
Drömde att jag handlade tallrikar, fyra stycken, och de var så tunga att jag gick dubbelvikt och tanter på rullatorer gick om mig - redan före jag hunnit till kassan. Antagligen är jag inte alls så svag som i drömmen, men det var sjukt ansträngande att bära en tillbringare med en liter juice från köket till vardagsrummet idag. Yes, jag är glamorös som fan när jag är sjuk, sitter här i soffan iklädd pyjamas, morgonrock och tjocksockar medan jag snyter mig så det låter som en velociraptor... Men jag har haft konståkning att titta på via SVTplay så ska inte klaga allt för mycket. Dessutom har jag ju den fantastiska turen att ha en väldigt snäll sambo som lagar mat åt mig, och till och med lyfter fram tallriken. Det är det inte alla som har. Imorgon är det inte ens jag som har sån tur, eftersom karln ska börja på någon 3 månaderskurs uppe i Umeå...


Beelz var sur för att jag inte bloggade om min födelsedag... Det togs inga bilder och jag sammanfattade den rätt bra i min facebookstatus.
Min familj kom förbi och åt tårta. Jag och Erik lagade en jävla massa pannkakor till pannkakstårta, och gjorde chili con carne på 1,6kg köttfärs. Det här åts upp av Pontus, Susanne, Erik, Kalle, Mia och jag. Vi pratade en himla massa, Mia vann i twister och sen även i Alfapet (som jag fått av mamma och pappa). Mina presenter var awesome, för att jag känner sjukt påhittigt folk och kanske också lite för att jag är rätt lätt att göra glad. Jag fick en julmust ("i väntan på en riktig present") från Pontus, en musikvideo från Susanne, Hunger Gamestriologin av Erik, kakor och en volym av Sugar Sugar Rune från Mia, en trollstav från Beelz och en kladdkaka från Kix som sprang förbi precis så lång tid som det tar att lämna av en kakform.
Jag hade kul, men det kändes som ett rätt otypiskt firande av en 23årsdag att spela alfapet tills halv 12 och bara dricka saft.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jobbigt att vara sjuk =/ Krya på dig sötnos! <3 Tur du har en snäll sambo som tar hand om dig iaf =) (Även fast han ska åka bort nu i 3 mån.! =O)

Åh, pannkakstårta och chili con carne, mumma! Too bad att jag inte kunde vara där då.. >_<

Sounds like great prezzies iaf, och mina fick du ju i förskott också ^^

2012-04-04 @ 11:15:38
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0