Inte ett dugg sponsrat, bara sjukt överraskat.

För några månader sen drack jag vin. Rött, inte särskilt gott, vin som påverkade min koordinationsförmåga. När halva magen var röd och våt så var jag för onykter för att tänka på att blötlägga, salta, eller fixa fläcken på något annat sätt, den blev lite baddad med papper men inte mer än så.
Tröjan åkte i tvätten, utan effekt. En gång till, med blekmedel. Jag googlade och försökte med några av de föreslagna lösningarna. Före jag gav vika och köpte den minsta förpackning med vanish jag kunde hitta, fullt beredd att reklamera burken när fläcken inte gav vika.
Tröjan har nu legat i blöt en timme och ser bättre ut, så fort den nuvarande maskinen är tömd så ska den få åka ett varv tvättmaskin igen. Men det verkar faktiskt funka! Jag vill inte tro på hurtiga, dubbade tanter som säger "lita på rosa", men de har tydligen en del koll ändå. Så nu vet ni det, om ni gör en Elisabeth och fullständigt fuckar upp behandlingen av rödvinsfläckar på favorittröjorna så går de att rädda ändå.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, härligt att veta att Vanish funkar ändå ^^

2012-04-08 @ 11:42:37
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0