Kroppstemperatur och självdiagnostik

Jag vet att kroppstemperaturen höjs när man tränar, under och ett tag efter träningen åtminstone. Och att blodcirkulationen i allmänhet blir bättre ju oftare man tränar.
Hela mitt liv har min normaltemp legat mellan 35.6-36.5'C men nu ligger jag tydligen på 37.3? När jag var sjuk för någon vecka sedan var jag uppe på 38, vilket är rätt ordentligt för att vara en isdrottning som mig, men sen gick jag ner till 37.3, och sen till 37.2 och då kände jag mig frisk. Sen vågade jag inte ta tempen en dag till för det skulle eventuellt innebära en inställd danslektion. Men inatt drömde jag att jag hade feber, så som den hypokondriker jag är tog jag tempen när jag vaknade - 37.3'C, men jag känner mig frisk...
Enligt googles första sida så höjs kroppstemperaturen absolut av träning, men max en dag efteråt - inte en vecka. Tydligen blir man däremot ungefär en grad varmare när man är gravid. För det var ju vad jag googlade på....
På riktigt. Sök på "höjd kroppstemperatur träning" och se att 60% handlar om graviditet.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha ja, egna diagnoser brukar ju alltid vara så bra ;P

2012-04-11 @ 22:22:57
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0