Och så ska de leva lyckliga i alla sina dagar~~

Igår var vi på bröllop. Tidda skulle äntligen gifta sig med sin David. Har jag sagt hur perfekta de är för varandra? Det är som en jävla författare av livet bestämde att "vi behöver ett ultimat par, några som alla kan se på mils avstånd att de älskar varandra och är menta att vara tillsammans". Så de presenterade David för Tidda och helt plötsligt blev det magiskt.
Nej, jag är inte supernära vän med någon av dem, men jag är inte ensam om den här uppfattningen av hur bra de är ihop. De kompletterar varandra så fantastiskt att .. ja det vore konstigt om de inte gifte sig. Därmed inte sagt att det inte hunnit sjunka in än, för jag har fortfarande inte fattat det helt.
Men bjudna till bröllopet blev vi åtminstone, och det var helt underbart!

De kom in i kyrkan till Hedwigs Theme, på orgel. Som om jag inte hade försökt hålla tillbaka lite grann bara för att de såg så vackra och lyckliga ut, musiken gjorde det bara ännu bättre och vips var jag grymt tacksam för servetten jag fått av Pablo.


Hans fluga matchade hennes hår. För det är bara de som kan vara så söta ihop.


Och sen bar det iväg till teatern för fest.

Brudparet fick leka lekar, som att försöka fälla upp (lätt) och packa ihop (inte lika enkelt) ett tält på tid, och "skoleken".


Det var bara på frågan "vem sjunger mest i duschen?" som de inte var överrens, där valde båda två sig själva, efter mycket betänketid...



Och titta vad fint det var där!


Jag, Erik, och Karin blev placerade vid "nördbordet" som Tidda uttryckte det, tillsammans med Amie och Dennis. Så vi spenderade merparten av kvällen med att prata om Harry Potter, Doctor Who, Black Books och andra bra TVserier. Tyvärr mådde inte Karin så bra utan gick hem rätt tidigt, så bords-nummer-ballongen fick ta hennes plats.


Ballong-Karin visade sig vara en rätt kul prick, om än lite av en fylltratt. I slutet av kvällen kunde hon inte hålla sig upprätt, stötte på allt och alla, tiggde cigg, försökte fyllesmsa och ta egobilder, för att inte tala om hur mycket hon skulle starta slagsmål med mig och Amie. Ja, vi hade nog lite för roligt åt det där. Men vi hindrade henne i alla fall från att gå upp och hålla tal.


Det var en jättebra dag, och jag hoppas verkligen att de får fortsätta vara så lyckliga ihop som de förtjänar.



Oh, och nämnde jag att jag blev uppfixad dagen till ära? (Tack för klänningslånet Emelie!)
Gissa hur jag såg ut när håret blev utsläppt igen?
Oh yeah...


Men Erik var jättefin hela dagen, Karin också. Och mamma som kom och såg på vigseln.

Kommentarer
Postat av: Emelie

De ser verkligen jättesöta ut tillsammans, och vilket fint bröllop! Jag vill också gå på bröllop, så mysigt ju! :3

Och du var så fin så i min klänning och din håruppsättning <3 Och inga problem, känner mig stolt att du ville låna en klänning av mig! :-D

2012-07-30 @ 00:10:22
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Ebba

Gud vad fina de var! DÖR FÖR BRÖLLOP! Vad fina du o Erik var med! :)

2012-07-30 @ 12:40:26
Postat av: Karin

Jaha, väldigt trevligt att jag fick bli en rosa ballong...

För vi alla vet att jag älskar rosa, lika mycket som jag älskar ärtor.

2012-08-21 @ 13:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0