Bättre sent än aldrig - Bildspam från London (del 2)

Lördag är marknadsdag!
 
Emelie köpte ringar, och jag köpte ett armband. Hennes krokodil heter Sammy och min ödla heter Harry.
Dagens musikal!
 
It's all grand!
 
And it's all green!
 Pausdrinkar
 
Höhö "Smuts"
 
Fin klocka, jag följer den på Twitter.
 
Vi hittade en drake på Westminster Abbey, en söt sådan också!
 
Till skillnad från på buckingham Palace så hittade vi här en vakt som man faktiskt "kom åt" att störa som de gör i alla filmer, men vi tyckte mest synd om honom. Särskilt när det stod två killar som såg ut att vara nymönstrade i uniformer bredvid och asgarvade...
 Trafalgar Square igen.
 
Det är ju tur att de iaf vet att de kör konstigt, vid varje övergångsställe står det åt vilket håll man ska titta.
 
Helt seriöst de absolut godaste kakorna jag har ätit på länge!
 
Efter maten var det dags för ett nytt försök på utekväll, den här gången gick det bättre.
 
Vad ska man säga? Vi vet våra vinklar, Tyra Banks hade varit stolt.
 
Den här gången gick vi direkt till Leicster Square, det här var utsikten från andra våningens balkong.
 
Buss hem
 
Emelie fick en ros från en av sina kavaljerer.
 
***
Bara för att vi började lördagen med en marknad betyder ju inte att vi inte kan börja söndagen med en annan.
 
 Världens bästa juicemaskin. Bara så ni vet.
 
Vi var på Camden rätt länge, men det blev inte särskilt många foton.
 
Petra hade sagt att om när vi gick förbi "det stora läskiga hästhuvudet" så måste man klappa det. Vi undvek det faktiskt hyfsat bra, men på söndagen tog vår tur slut.
 
Loot of the day. Och det finns påsar i påsarna.
v Hyde Park
 Princess Di´s fontän.
 Överansträngde man zoomen på Emelies mobil så såg vi Harrods, men klockan var långt efter stängning när vi gick förbi. 
 
^ Tower Bridge  v London Bridge
 
Och sen var det dags för italienskt igen. Första gången jag hört om Quatro Stagioni utan musslor... Det är alltså en bra sak.
 Väggmålning
 
***
 
All good things must come to an end...
 
Emelie valde att visa var hon varit. 
 
Själv hade jag glömt att det inte var sensommarväder utan närmare 0 grader som väntade mig när jag kom hem. Gissa vem som saknade sina tumvantar och ordentliga tröjor?
 
Bye bye London
 Frukost aka lunch på flygplatsen. Väggtexten var söt även om jag beställde helt fel rätt.
 
MAX fick välkomna oss hem till Sverige igen, sen när finns de på Arlanda?

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

<3

2012-10-15 @ 13:09:48
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0